دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 33361
سلامت نیوز: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران ، از توقف فروش محصولات سبزی کاران در استان تهران در پی انتشار خبر همه گیری وبا خبر داد .   

مهاجران درباره تاثیر خبرهای مربوط به همه گیری وبا بر مقدار فروش سبزی گفت : وقتی خبر شیوع وبا اعلام شد ، فروش سبزی کاملا متوقف شد و مردم اصلا سبزی نمی خریدند ، اما چند روزی است که بازار کمی بهتر شده و مصرف کنندگان به صورت مختصر خرید می کنند .

وی افزود : در حال حاضر تا بازار به حالت اولیه بازگردد ، کمی زمان می برد ، اما تا آن هنگام  ، زمان کشت تمام شده و همه زحمات سبزی کاران از بین می رود .

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت : فصل سبزی کاری به زودی به پایان می رسد ، این در حالی است که کشاورزان نتوانستند محصولات خود را به فروش برسانند و به طور حتم با مشکلات زیادی رو به رو خواهند شد .

وی با رد استفاده از فاضلاب برای آبیاری مزارع سبزی کاری در جنوب تهران، گفت: آبیاری با فاضلاب برای کشاورزان نسبت به آب ساعتی به صرفه نیست، چون سبب رویش علف‌ های هرز و ضایعات می شود و باید برای وجین زمین ، هزینه بیشتری انجام دهند .

مهاجران تصریح کرد : در حال حاضر گزارشی از سود و زیان این کشاورزان در دست نیست و وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی این بخش باید از کشاورزان حمایت کند و برآوردی از مقدار ضرر و زیان به سبزی کاران ارائه دهد .
 
منبع: شبکه خبر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha