سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 33364
سلامت نیوز : علیرضا خلج گفت: جراحی مؤثرترین راه در پیشگیری از عوارض چاقی است و کیفیت زندگی فرد را نیز افزایش می‌دهد.

به گزارش برنا، علیرضا خلج دبیرسمپوزیوم چاقی و جراحی سومین کنگره پیشگیری و درمان چاقی در ایران گفت:  چاقی مهمترین بیماری قرن 21 است که عوارض آن از جراحی چاقی بیشتر است به همین دلیل جراحی مؤثرترین راه در پیشگیری از عوارض چاقی است و کیفیت زندگی فرد را نیز افزایش می دهد.

خلج ادامه داد: بعد از سیگار، چاقی شایعترین علت مرگ و میر قابل پیشگیری در افراد است که با توجه به شیوع گسترده چاقی، در آینده‌ای نه چندان دور بیماری قرن شناخته خواهد شد.

وی افزود: از عوارض چاقی می‌توان به دیابت،افزایش فشار خون، افزایش سکته‌های قلبی و مغزی، نارسایی کبد، سنگ‌های صفراوی، بیماری‌های گوارشی و بیماری‌های روحی و روانی نام برد که موارد فوق جزء علل مهم مرگ و میر بوده و کیفیت زندگی افراد را کاهش می دهد.

دبیر سمپوزیوم چاقی و جراحی سومین کنگره پیشگیری و درمان چاقی در ایران گفت: در روش جراحی چاقی، جراح با انجام اعمال جراحی روی معده و روده می‌تواند کاهش وزن چشمگیر و پایداری را برای بیمار ایجاد کند که امروزه ثابت شده که این نوع جراحی در کم کردن عوارض ناشی از چاقی و بالا بردن کیفیت زندگی در افراد چاق موثر می باشد.

خلج گفت :در این سمپوزیوم از متخصصان چاقی که در زمینه جراحی تجربه داشته اند، دعوت به عمل آمده تا در خصوص بیمارانی که چاقی آنها شدید و مرضی است و به درمان دارویی،ر‍ژیم و ورزش جواب نداده اند موثرترین راه بررسی و مورد ارائه قرار گیرد.

وی تصریح کرد:جراحی چاقی برای کم شدن عوارض چاقی و بهبود کیفیت زندگی افراد انجام می‌شود و جنبه زیبایی آن در برابر درمانی آن ناچیز و کم اهمیت تر است.

گفتنی است؛ سمپوزیوم جراحی چاقی در روز دوم کنگره پیشگیری و درمان چاقی طی روزهای25تا27 آبان در سالن همایش های دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود. همچنین در این سمپوزیوم دکتر منوچهر دوایی، پدر علم جراحی چاقی در ایران، درباره تاریخچه جراحی چاقی در جهان و ایران نیز صحبت خواهد کرد.

لازم به ذکر است در این سمپوزیوم در مورد عوارض جراحی چاقی در کودکان نیز صحبت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha