سلامت نیوز : والدین باید در مورد استفاده از آنتی‌بیوتیك، جراحی یا مراقبت از كودك با پزشك مشورت كنند تا با توجه به شرایط كودك تصمیم لازم اتخاذ شود.

محققان بر اساس یافته‌های پژوهشی اعلام کردند: درمان دارویی عفونت دستگاه تنفس بر جراحی لوزه ارجحیت دارد، اما در نهایت انتخاب این روش‌ها به نظر پزشک معالج بستگی دارد.
نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد برداشتن لوزه در كودكانی كه مكررا دچار عفونت دستگاه تنفس فوقانی می‌شوند، موثر نبوده بلکه باید عفونت خودبخود كاهش یابد.
در مطالعه‌ای كه بر روی 111 كودك یك تا 6 ساله با عفونت مزمن انجام شد، نیمی از كودكان تحت عمل جراحی قرار گرفتند و نیمی دیگر منتظر بهبود خودبخودی عفونت شدند.
طی دو سال پیگیری، والدین بطور روزانه علامتی از عفونت، سرماخوردگی، سرفه، سینوزیت و دمای بدن را ثبت می‌كردند، که طبق آن سالیانه 7.9 درصد از كودكانی كه تحت عمل جراحی، لوزه‌های آنها برداشته شد، دچار عفونت شدند و در 7.8 درصد از كودكانی كه تحت مراقبت بودند، عفونت كاهش یافت، ولی تعداد زیادی از عفونت گوش میانی به روش زندگی مرتبط بود.
در این تحقیق در هر دو گروه، شیوع عفونت با گذشت زمان به یك میزان كاهش یافت.
دكتر «Anne G.M Schilder» از دانشكده پزشكی اتریش معتقد است: والدین باید در مورد استفاده از آنتی‌بیوتیك، جراحی یا مراقبت از كودك با پزشك مشورت كنند تا با توجه به شرایط كودك تصمیم لازم اتخاذ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha