سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۴
کد خبر: 33373
 سلامت نیوز :  در مرحله بعدی تحقیقات برای تولید چیپس كم كالری به دنبال استفاده از نشاسته ایزوله شده (سیب زمینی اصلاح شده با استفاده از روش ژنتیكی) هستیم.

محققان یك شركت دانش بنیان موفق به تولید چیپس كم چربی و رژیمی شدند كه در تولید آن از روش تخریب نشاسته استفاده شده است.
اشرف حاج حسینی بابایی، دانش آموخته دكتری شیمی گفت: در تولید این چیپس از روش تخریب نشاسته استفاده شده است، به این صورت كه با استفاده از بخار آب در دمای 98 درجه سانتیگراد و به روش بلانچینگ در دمای معین، سطح ورقه‌های سیب‌زمینی را ژلاتینه كرده، برای استحكام سطح ورقه‌های سیب‌زمینی از نیم درصد نمك پتاسیم استفاده شده است.
پس از ژلاتینه‌كردن بدون تغییر مزه، سطح ورقه‌های سیب‌زمینی وارد سرخ‌كن می‌شود كه در این صورت فقط 20درصد روغن را جذب می‌كند.
وی در خصوص فواید مواد غذایی تولید شده چیپس رژیمی، اظهار كرد: ماندگاری این چیپس نسبت به چیپس‌های معمولی موجود در بازار از سه ماه به شش ماه افزایش یافته و علاوه بر افزایش سطح ارتقای سلامت، مصرف این چیپس برای كسانی كه دارای بیماری‌های قلبی هستند، قابل استفاده است.
حاج حسینی بابایی در پایان تصریح كرد: در مرحله بعدی تحقیقات برای تولید چیپس كم كالری به دنبال استفاده از نشاسته ایزوله شده (سیب زمینی اصلاح شده با استفاده از روش ژنتیكی) هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha