سلامت نیوز : شب ادراری کودکان زیر 5 سال نگرام کننده نبوده و مشکل ساز نیست اما والدین باید به شب ادراری کودکان بالای پنج سال خود توجه کنند و علت آن مورد بررسی قرار بگیرد.
دکتر عباسی مومن زاده متخصص اطفال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شب ادراری در کودکان بر اثر عوامل مختلفی می تواند ایجاد شود.

وی تصریح کرد: از عواملی که در ایجاد شب ادراری کودکان تأثیر دارد استرس و اضطراب در کودکان است.

مؤمن زاده افزود: شب ادراری می تواند جنبه های ارثی داشته باشد.

این متخصص به علت های دیگر شب ادراری اشاره کرد و گفت: مثانه برخی کودکانی که دچار شب ادراری می شوند نمی تواند حجم زیادی ادراری را قبول کند و نیز بعضی از کودکان بی اندازه و خیلی زیاد مایعات بخصوص مایعات شیرین و نوشابه به هنگام شب می نوشند.

مومن زاده گفت: یک درصد از کودکانی که دچار شب ادراری می شوند تا بزرگسالی و سن هیجده سالگی این مشکل ادامه پیدا می کند و حتی بعد از این سن هم ممکن است دچار شب ادراری شوند.

وی به والدین کودکانی که دچار شب ادراری می شوند گفت: در صورتیکه سن فرزندانشان زیر 5 سال است نباید نگران باشند و نیاز به هیچ گونه اقدامی ندارند اما در کودکان بالای 5 سال باید علت شب ادراری که بیان شد مورد بررسی قرار بگیرد زیرا شب ادرای این دسته از کودکان بالای پنج سال می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

مومن زاده افزود: به عنوان مثال اگر شب ادراری کودکان بالای 5 سال براثر استرس و اضطراب ایجاد شود باید توسط متخصص روانپزشکی این مشکل روحی برطرف و استرس از این کودکان دور شود و نیز اگر شب ادراری کودکان بر اثر زیاد نوشیدن مایعات به خصوص مایعات شیرین ایجاد می شود باید کودکان از نوشیدن زیاد مایعات شیرین در شب خودداری کرده و در صورت مصرف زیاد در طول شب چند بار بیدار شوند و ادرار کنند.

وی گفت: اگر شب ادراری کودکان به علت آن است که نمی توانند ادرار خود را نگه دارند باید توسط پزشک متخصص مورد درمان قرار بگیرند.

مومن زاده تأکید کرد: با بررسی علت ایجاد شب ادراری در کودکان باید به درمان آن پرداخت.

مومن زاده به والدین کودکان که مبتلا به این مشکل هستند توصیه کرد و گفت: والدین و خانواده ها باید کودکان خود را اذیت نکنند و پس از سن 5 سالگی کودک خود را نزد پزشک ببرند تا مشکل فرزندشان برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha