سلامت نیوز: رییس انجمن آلزایمر ایران با ذكر اینكه آمار دقیقی از مبتلایان به آلزایمر در ایران وجود ندارد گفت: احتمال می رود حدود 500 هزار نفر در كشور مبتلا به آلزایمر باشند.

معصومه صالحی در آستانه روز جهانی آلزایمر روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: این آمار با توجه به افزایش شمار مراجعان افراد مبتلا به آلزایمر به انجمن آلزایمر كشور تخمین زده می شود.

وی اظهار داشت: جمعیت كشور ایران رو به سالمندی است و شیوع بیماری آلزایمر در سنین بالا بیشتر می شود.

وی افزود: جمیعت كشور اكنون از میان سالی در حال حركت به سمت سالمندی است و پیش بینی می شود در دو تا سه دهه آینده، 25 درصد جمعیت كشور سالمند شوند و با توجه به ارتباط آلزایمر و بالا رفتن سن، هشت تا 10 درصد این جمعیت سالمند گرفتار آلزایمر خواهد شد.

رییس انجمن آلزایمر ایران با بیان اینكه میزان ابتلا به آلزایمر در بین زن و مرد یكسان است گفت: در گذشته نظر بر این بود كه این بیماری در زنان بیشتر است اما با توجه به امید به زندگی بیشتر در زنان و بیشتر بودن جمعیت زنان سالمند نسبت به مردان سالمند می توان نتیجه گرفت این بیماری در زن و مرد یكسان است اما چون زنان بیشتر از مردان عمر می كنند با افزایش سن، بیشتر هم در معرض آلزایمر قرار می گیرند.

صالحی افزود: اما در ایران بنا بر آمار انجمن الزایمر ایران، میزان ابتلا به آلزایمر بنا بر شواهد مبتنی بر مراجعان به این انجمن، میزان ابتلا به آلزایمر در زنان سه درصد بیشتر از مردان است.

به گفته وی، هم اكنون بیش از 36 میلیون نفر در جهان مبتلا به آلزایمر هستند.

آلزایمر با از دست دادن حافظه كوتاه مدت، فراموش كردن آدرس ها و اسم ها آغاز می شود و كم كم تا آنجا پیش می رود كه فرد حتی راه بازگشت به خانه را فراموش می كند.

انجمن جهانی آلزایمر روز 21 سپتامبر سی ام شهریور را با نام روز جهانی آلزایمر نام نهاده و همه ساله در تمام كشورها برنامه هایی به این مناسبت برگزار می شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha