سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 33389
سلامت نیوز: 30 درصد مردم ایران درجاتی از کبد چرب را دارند. مهمترین علت شیوع بالای این بیماری پرخوری و چاقی است و اکثر زنان ایرانی وقتی به سن 35 سالگی می‌رسند به خصوص از ناحیه شکم چاق می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، رضا ملک‌زاده، رئیس انجمن گوارش و کبد ایران در مراسم افتتاح ساختمان جدید پژوهشکده بیماریهای گوارش و کبد که صبح امروز در بیمارستان شریعتی تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرداختن به بیماریهایی مانند کبد چرب، رفلاکس معده و هپاتیت از موضوعات مهمی است که در این مرکز تحقیقات کار می‌شود و به دنبال این هستیم که نتایج آن را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهیم تا آنها هم صرف برنامه‌ریزی برای پیشگیری کنند.

وی افزود: از مهمترین مشکلاتی که در زمینه این بیماری‌ها وجود دارد این است که پزشکان به جای اینکه به فکر سلامت مردم باشند به فکر درمان بیماران هستند.

ملک‌زاده با اشاره به برخی آمارهای بیماریهای گوارشی در کشور تصریح کرد: 20 درصد مردم کشور به بیماریهای رفلاکس معده مبتلا هستند که درست است که این بیماری کشنده نیست اما کیفیت زندگی را کاهش می‌دهد.

وی اضافه کرد: همچنین 30 درصد مردم ایران درجاتی از کبد چرب را دارند و مهمترین علت شیوع بالای این بیماری در کشور پرخوری و چاقی است.

رئیس بیمارستان شریعتی خاطرنشان کرد: اکثر زنان ایرانی وقتی به سن 35 سالگی می‌رسند به خصوص در ناحیه شکم چاق می‌شوند لذا می‌توان با رعایت رژیم غذایی و ورزش که میزان آن در زنان بسیار کم است از چاقی جلوگیری کنیم.

ملک‌زاده خاطرنشان کرد: کبد چرب مهمترین نشانه‌های سکته مغزی و قلبی در سنین بالاست لذا پیشگیری از آن موجب پیشگیری از افزایش شیوع بیماری‌های سکته قلبی و مغزی خواهد شد.

وی گفت: بهتر است در این زمینه زنان و مردم هر هفته 5 روز و روزی یک ساعت ورزشی کنند که در آن عرق بریزند.

ملک‌زاده یادآور شد: مصرف چای‌های لیوانی و موادی مانند سوسیس، کالباس و سس و در نهایت پرخوری به شدت در بروز بیماریهای گوارشی اثرگذار است.

وی اضافه کرد: برنامه 5 ساله‌ای تدوین شده است که بر اساس آن 6 بیماری شایع گوارش کبد کشور از جمله رفلاکس، هپاتیت و کبد چرب کاهش داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha