سلامت نیوز: مدیر مرکز درمان ناباروری این سینا گفت: طرح بررسی رسمی میزان شیوع ناباروری در کشور در حال اجراست و تا پایان سال نتایج این طرح ملی به تفکیک هر استان اعلام می‌شود.

محسن صادق تبار در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: بر اساس نیاز کشور در دو دهه اخیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا از سال 82 فعالیت خود را با در سه بخش جنین شناسی ،‌زنان و اورولوژی آغاز کرد که از همان ابتدا بنا بر تشکیل کارگروهی از متخصصان مختلف برای بررسی راهکار درمانی مناسب بدون طی کردن بروکراسی اداری بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نه تنها درمان ناباروری برای مردم سراسر کشور در این مرکز انجام می‌شود بلکه از کشورهای حاشیه خلیج فارس، تاجیکستان، ترکمنستان و حتی سوئد به دلیل کیفیت مناسب و هزینه درمان پایین نسبت به خارج از کشور برای معالجه به این مرکز مراجعه می‌کنند. و روزانه حدود 400 تا 500 نفر برای کارهای مختلف ناباروری به این مرکز مراجعه می‌کنند.

مدیر مرکز درمان ناباروری این سینا هزینه درمان در کشور را یک چهارم تا یک پنجم کشورهای اروپایی عنوان کرد و گفت: در انگلیس هزینه درمان ناباروری بین 10 تا 25 هزار پوند است در حالیکه این رقم در ایران بین 2 تا 5 میلیون تومان است.

صادق تبار در پاسخ به میزان شیوع ناباروری در ایران اذعان داشت: طی این طرح رسمی میزان شیوع ناباروری در کشور بررسی شده و تا پایان سال نتایج این طرح ملی به تفکیک هر استان اعلام می‌شود.

وی میزان موفقیت درمان ناباروری را در کشور 25 تا 30 درصد عنوان کرد و گفت: در حالی که نسبت موفقیت باروری در زوج بارور هم در ماه اول 25 تا 30 درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha