سلامت نیوز: مدیرگروه طب فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به منظور پیشگیری از کمردرد در دوران میانسالی و پیری، نیمکت‌های مدارس باید برای دانش‌آموزان قابل تنظیم شود.

بیژن فروغ در گفت‌وگو با فارس؛ اظهار داشت: در همه جای دنیا نیمکت‌های دانش‌‌آموزان به صورت انفرادی و قابل تنظیم است و می‌توان آن را بر اساس قد فرد، ارتفاع میز و صندلی تغییر داد تا دانش‌آموزان بتواند راحت تغییر حالت دهند.

وی افزود: نبود امکان انجام این کار موجب کمردرد و مشکلات عضلانی می‌شود ضمن اینکه وقتی دانش‌آموز در وضعیت نادرستی از نظر ارگونومی قراردارد نمی‌تواند به درستی تمرکز کند.

فروغ تصریح کرد: برای رفع این مشکل می‌توانیم حداقل‌ با استانداردهای قامت ایرانیان میز و صندلی تولید کنیم چرا که قد بچه‌های چین و ترکیه و ژاپن با ایران متفاوت است.

وی اضافه کرد: بهتر این است که میز و صندلی‌های حتی سه نفره هم قابل تنظیم کنیم که سه نفری که هم قد هستند در کنار هم بنشینند. این موضوع باعث می‌شود یادگیری راحت باشد.

فروغ یادآور شد: متأسفانه حجم دروس در کشور ما زیاد است حتی برخی درس‌هایی که مرتبط با دانشگاه است در دبیرستان درس داده می‌شود. در حالی که در دو سه سال اول دانشگاه شاید مطلب خاصی برای گفتن وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha