سلامت نیوز: مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از 25 هزار فرصت شغلی برای معتادان بهبود یافته فراهم می‌شود، گفت: بیمه درمان و اشتغال مهمترین نیاز معتادان بهبودیافته است.

فرهاد اقطار، مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به رایزنی سازمان بهزیستی با وزارت کار و سازمان فنی و حرفه‌ای در خصوص ایجاد شغل برای معتادان بهبود یافته، اظهار داشت: شغل و بیمه درمان مهمترین درخواست معتادان بهبود یافته است و در سال جاری بیش از 25 هزار فرصت شغلی برای معتادان بهبود یافته فراهم می‌شود.

وی با اشاره به آخرین تغییر و تحولات در پروتکل درمانی کمپ‌های کشور تصریح کرد: این پروتکل هم‌اکنون به تمامی مراکز درمانی در سراسر کشور ارسال شده است و تمامی کمپ‌ها موظف به اجرای آن هستند.

اقطار در پاسخ به این پرسش که تکلیف کمپ‌های غیرمجاز سرانجام به کجا رسید، ادامه داد: با همکاری نیروی انتظامی برخی از این کمپ‌ها در سال جاری جمع‌آوری شده است ضمن اینکه کمپ‌های بدون مجوز نیز می‌توانند با مراجعه به سازمان بهزیستی و ارائه مدارک، مجوز رسمی دریافت کنند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی در صدور مجوز سعی دارد نهایت همکاری را با مراکز درمانی و کمپ‌ها همچنین افرادی که مشغول تأسیس این کمپ‌ها هستند، داشته باشد اما کمپ‌های مورد نظر باید شرایط خاص سازمان بهزیستی را داشته باشد.

وی اضافه کرد: با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای معتادان بهبود یافته می‌توانند آموزش‌های لازم را در خصوص شغل‌ مورد نظر خود یاد بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha