سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 33408
سلامت نیوز : معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: 90 درصد مصدومان شیمیایی از بیماری رفلاكس معده - برگشت غذا از معده به مری - رنج می برند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا مصطفی قانعی روز سه شنبه در نشست خبری افتتاح پژوهشكده بیماری های گوارش و كبد بیمارستان شریعتی تهران افزود: اكنون طرحی تحقیقاتی در دست اجرا است تا عامل این بیماری پیدا شود كه اگر به نتیجه برسد 50 هزار بیمار را نجات می دهیم.

وی اظهار داشت: می توانیم بودجه ها را صرف خرید اسپری كنیم اما اگر روی طرح های تحقیقاتی كار كنیم، بیماری درمان خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان كرد اكنون پزشكان در زمینه درمان رفلاكس معده فعالیت دارند اما كشف فرمول یك ریزفاكتور موثر در این بیماری می تواند به كاهش هزینه ها منجر شود و همچنین بیماری فرد را بطور كامل درمان كند.

قانعی با تاكید براینكه پیش از درمان باید به تحقیق پرداخت، گفت: در كشور دانشگاه هایی وجود دارد كه با 300 عضو هیات علمی و چندین هزار دانشجو به اندازه یك مركز تحقیقاتی نمی توانند دستاورد داشته باشند.

معاون وزیر بهداشت بااشاره به اینكه در برنامه پنجم توسعه، بودجه های علمی كشور سه درصد رشد یافته است، افزود: وزارت بهداشت آمادگی دارد به تحقیقات مقطع دكترای حرفه ای و نیز فلوشیپ ها، بیشتر كمك كند.

وی یادآور شد مراكز تحقیقاتی غدد و بیماری های گوارشی دو مركز علمی مهم در دانشگاه علوم پزشكی تهران به شمار می رود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha