سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 33413
سلامت نیوز: مدیر كل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از تدوین سند سلامت برای سالمندان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، محمد اسماعیل مطلق با اشاره به جمعیت 7 میلیونی سالمندان در كشور، افزود: سند سلامت سالمندان پس از تایید در شورای سیاست‌گذاری وزارت بهداشت به شورای عالی سلامت ارجاع و پس از تصویب به دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور ابلاغ می شود.

وی با تاكید بر این كه موضوع سالمندان نباید فقط در وزارت بهداشت مطرح باشد، افزود: همه سازمان‌ها و ارگان‌ها باید در این موضوع مشاركت كنند تا بتوان بزودی سند سلامت سالمندان را در كشور اجرایی كرد.

مدیر كل دفتر سلامت خانواده،‌جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، تصریح كرد: در این سند علاوه بر سلامت جسمی سالمندان بر سلامت روانی و معنوی آنان نیز توجه شده است.
مطلق گفت: همچنین تدوین دو بسته خدمات به سالمندان سالم و ناسالم از دیگر برنامه هایی است كه در این سند مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به سن امید به زندگی در میان مردان و زنان ، افزود: روند شاخص امید به زندگی در كشور رو به افزایش است و در حال حاضر سن امید به زندگی در زنان 73 سال و در مردان 71 سال است و پیش‌بینی می‌شود تا آخر برنامه پنجم این میزان به 76 سال برای زنان و 73 سال برای مردان برسد.

مطلق خاطرنشان كرد: علاوه براین بسته خدمتی برای نوجوان و جوان سالم و بیمار، كودك سالم، كودك بیمار، نوزاد سالم و نوزاد بیمار تدوین شده و در حال اجراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha