سلامت نیوز: در پی درج اخباری در رسانه ها مبنی بر گران شدن داروی بیماران کلیوی مدیر روابط عمومی سازمان غذا ودارو توضیحاتی را در این خصوص ارسال کرد.

متن توضیحات دکتر سعدالله پرویزی به این شرح است:

به استحضار می رساند داروی مایکوفنولات با نام تجاری سلسپت 500 میلی گرمی طی سالهای گذشته به صورت انحصاری توسط یک شرکت داروسازی داخلی تولید شده است. در بدو ورود به بازار متاسفانه به دلایل فرهنگی، روانی و سایر علل بیماران و متخصصان مربوطه از پذیرش این دارو خودداری و اصرار بر واردات آن از خارج از کشور داشتند.

طی سالهای گذشته با مصرف آن، خوشبختانه پزشکان و بیماران عزیر متوجه عدم وجود نگرانی در مصرف این داروی داخلی شدند. پس از گذشت دوره انحصار 5 ساله این دارو در حال حاضر خوشبختانه 2 کارخانه داروسازی دیگر مبادرت به تولید این دارو (مایکروفنولات) با قیمت پائین تر از نمونه قبلی در داخل کرده اند به طوریکه این داروها بدون دریافت یارانه از نمونه قبلی ارزانتر هستند. جهت رفاه حال بیماران محترمی که از قبل داروی سلسپت دریافت می کردند، مقرر شد با هماهنگی انجمن پیوند و پزشکان و متخصصان مربوطه یارانه سلسپت (که بخشی از منافع آن به لحاظ تحت لیسانس بودن به کمپانی خارجی واریز می شود) پرداخت شود که این تصمیم اجرا شده است.

بنابراین علت تفاوت قیمت احتمالا مربوط به قوانین و مقررات و الزامات سازمانهای بیمه گر است که با توجه به وجود داروی ایرانی ارزانتر، پایه قیمت پذیرش را بر اساس آن قرارداده اند. ضمناً درخصوص حصول اطمینان از سلامت دارو به بیماران اطمینان داده می شود که سازمان غذا و دارو کلیه آزمایشهای لازم را که داروی سلسپت داشته دو داروی جدید ایرانی نیز همان مراحل را طی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha