سلامت نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پشت میز نشینی و بی تحرکی را از عوامل موثر در بروز سیاتیک اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر محمد رضا احصائی دردهائی که در ناحیه کمر و جود دارد را نشانه ای از این بیماری عنوان کرد و گفت: بیشتر افرادی که دیسک کمر دارند دچار سیاتیک نیز می شوند و در واقع هر گونه فشار بر روی این عصب می تواند موجب ایجاد درد در تمام طول عصب شود.

دانشیار گروه جراحی اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش سن، ضربه های شدید، آرتریت،  فشار به کمر، افزایش وزن، حمل بارهای سنگین و دیابت را از دیگر عوامل بروز دردهای سیاتیکی برشمرد و اظهار داشت: این بیماری در مراحل اولیه با درد کشنده ای در نواحی کمر، پشت ران، ساق پا و مچ و در مراحل پیشرفته با خواب رفتگی و بی حسی در مچ پا بروز می کند.

این جراح مغز و اعصاب با اشاره به اینکه مراجعه به هنگام به پزشکان متخصص بهترین راه برای پیشگیری از گسترش بیماری است، خاطر نشان کرد: این بیماری در صورت بروز با روشهای فیزوتراپی، تجویز داروهای مسکن و در مراحل پیشرفته جراحی قابل درمان است.

وی گفت: درصد ابتلا به دردهای سیاتیک در مردان بیش از زنان است اما در زنانی که دچار ضعف عضلانی، فعالیت کم، وضع حمل های متعدد و اضافه وزن هستند بیشتر از همنوعان خود به این عارضه مبتلا می شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کاهش و رساندن وزن به حالت تعادل، انجام ورزش های مناسب و تقویت عضلات کمر، تغییر حالت بدن از نشسته به ایستاده و قدم زدن هر ساعت یک بار در افراد پشت میز نشین، خوابیدن بر روی یک تشک سفت، اشیای سنگین را به سرعت و سریع بلند نکردن و خودداری از چرخاندن بدن در زمان حمل بار را از جمله راهکارهای مناسب برای پیشگیری از بروز دردهای کمر و سیاتیک برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha