سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 33421
سلامت نیوز: دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تدریس کتاب ازدواج و شکوه همسرداری را جامع‌تر و مفید تر از کتاب تنظیم خانواده در دانشگاه ها دانست و گفت: تدریس این کتاب در دانشگاه ها سن ازدواج و آمار طلاق را در کشور کاهش می‌دهد.

علی رضا سلیمی در گفتگو با خانه ملت با بیان اینکه جایگزینی کتاب ازدواج و شکوه همسرداری به جای کتاب تنظیم خانواده در دانشگاه‌ها کار مفیدی است گفت : معتقدم کتاب  ازدواج و شکوه همسرداری به سلامت خانواده و مادر آسیبی نمی‌رساند زیرا در بخش آخر این کتاب مطالب مربوط به تنظیم خانواده نیز آمده است که لطمه‌ای به سلامت خانواده و مادر وارد نشود

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سن ازدواج در کشور ما بالا رفته است و یکی از علل آن آگاه نبودن جوانان به هدف اصلی ازدواج و جنبه های خوب ازدواج است گفت : در این کتاب مسائلی همچون هدف اصلی ازدواج، مشاوره در ازدواج، جایگاه همسر داری و چگونگی بچه‌داری ،نحوهروابط بین زن و مرد در تحکیم خانواده. تشریح شده است که می تواند به کاهش سن ازدواج و همچنین کاهش طلاق در جامعه ایران موثر باشد.

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه عناوین مطرح شده در کتاب ازدواج و شکوه همسرداری قابل تامل و از نیازهای جامعه است ، تصریح کرد:البته این به معنای آن نیست که کتاب فوق حرف نهایی را می‌زند اما به عقیده من کامل‌تر و جامع‌تر از کتاب تنظیم خانواده است.

در حالی که معاون آموزش و پژوهش مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری اصرار دارد که روانشناسی ازدواج و شکوه همسر‌داری به‌طور قطع در دانشگاه‌ها جایگزین جمعیت و تنظیم خانواده شود

علیرضا مصداقی‌نیا ، معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان در واکنش به احتمال حذف این واحد درسی در دانشگاه‌ها اعلام کرد که این امر مخل سلامت خانواده ها و مادر خواهد بود.

در همین حال ابوالفضل‌حسنی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم نیز اعلام کرد: هر درسی که‌ بخواهد به‌عنوان درس دانشگاهی در هر واحد آموزش عالی تدریس شود باید مصوبه شورای گسترش آموزش عالی را داشته باشد. اعلام جایگزینی درس «روانشناسی ازدواج و شکوه همسر‌داری» به جای «جمعیت و تنظیم خانواده» در دانشگاه‌ها، افزون بر اینکه تکذیب وزارت علوم را به‌دنبال داشت، باعث شد مجلس نیز اعلام کند که این کار برخلاف قانون است و نیاز به ارائه لایحه به مجلس دارد.

بسیاری هدف این اقدام را تحقق سخنان رئیس جمهور در مورد افزایش جمعیت ایران تا ۱۵۰ میلیون نفر و مخالفت وی با شعار فرزند کمتر زندگی بهتر می دانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha