سلامت نیوز: استاندار تهران گفت: نشان‌دادن تصاویر واقعی از وضع زندگی معتادان در کلاس‌های درسی مقاطع راهنمایی، متوسطه و دانشگاهی تاثیر به‌سزایی در افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و دانشجویان خواهد داشت؛ چرا که هنوز بسیاری از جوانان ما از واقعیت‌های موادمخدر اطلاعی ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، مرتضی تمدن در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران که به ریاست وی در محل مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، با بیان اینکه دشمنان نظام می‌خواهند از طریق اشاعه موادمخدر به کشور ما ضربه بزنند، گفت: باید یک حرکت جهادی در مقابل این دشمنان که برای نابودی جوانان ما در تلاش هستند،‌ صورت بگیرد و ما با تمام ظرفیت و توان خود در مقابل آنها خواهیم ایستاد.

وی افزود: موادمخدر درد سنگینی بر پیکره جامعه است و هر فردی با احساس تکلیف و درک این درد باید وارد میدان مبارزه با این بلیه شوم شود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه آموزش نقش موثری در آگاهی آحاد مردم نسبت به اعتیاد و عواقب گرایش به آن دارد، ‌افزود: نشان دادن تصاویر واقعی از وضعیت زندگی معتادان در کلاس‌های درسی مقاطع راهنمایی، متوسطه و دانشگاهی تاثیر به‌سزایی در افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و دانشجویان خواهد داشت؛ چرا که هنوز بسیاری از جوانان ما از واقعیت‌های موادمخدر بی‌اطلاع هستند.

تمدن گفت: تاکنون اقدامات خوبی برای کاهش تقاضای موادمخدر در استان‌ها و شهرستان‌ها انجام شده است؛ اما باید به نقطه مقابل آن یعنی کاهش عرضه مواد نیز توجه جدی داشت.

وی تصریح کرد: اگر همزمان و همگام با اجرای اقدامات پیشگیرانه،‌ درمانی و مبارزه با تقاضای مواد مخدر، با عرضه و توزیع مواد برخورد نکنیم همیشه در همان نقطه آغازین مبارزه خواهیم بود وبه توفیق چشم‌گیری در این زمینه دست نخواهیم یافت.

تمدن به فرمانداران شهرستان‌های تهران تاکید کرد: برنامه‌های مبارزه با موادمخدر باید متناسب با ظرفیت، ‌امکانات و شرایط هر شهرستان صورت بگیرد تا موفقیت در این زمینه صد چندان شود.

وی همچنین بر پیگیری تهیه بسته آموزشی برای آموزش‌دهندگان پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در مدارس، ‌دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها،‌ پیگیری اعطای یک میلیارد تومان اعتبار از سوی استانداری به بیمارستان اخوان و آماده‌سازی آن تا اواخر مهر امسال و تشکیل جلسات شوراهای فرعی مبارزه با موادمخدر در شهرستان‌ها به‌صورت 2 بار در ماه تاکید کرد.

در این جلسه طاها طاهری، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر، متبحری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران و اعضای آن، فرمانداران و رؤسای شوراهای فرعی هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان‌ها و جمعی از مدیران کل ستاد مبارزه با موادمخدر حضور داشتند و همچنین فرمانداران شهرستان‌های شهریار، پیشواز، رباط کریم، فیروزکوه، بهارستان، ملارد،‌ پاکدشت و اسلامشهر گزارشی از روند مبارزه با موادمخدر در شهرستان‌های مربوطه را ارائه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha