سلامت نیوز: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به برگزاری نخستین کنگره سراسری پزشکی حج و زیارت گفت: با توجه به حضور میلیونی زائران بیت الله الحرام در مناسک تمتع و عمره، شیوع بیماری‌های گوناگون مانند سرماخوردگی و عفونت‌های دستگاه تنفسی دور از ذهن نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، سید علی ریاض اظهار داشت: با توجه به حضور میلیونی زائران بیت الله الحرام در مناسک تمتع و عمره، شیوع بیماری‌های گوناگون مانند سرماخوردگی و عفونت‌های دستگاه تنفسی دور از ذهن نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه هر ساله شمار زیادی از زائران ایران اسلامی پس از بازگشت به میهن اسلامی به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوند، ایده برگزاری نخستین کنگره پزشکی حج و زیارت از سال گذشته مطرح شد که طی روزهای 30 شهریور تا اول مهر ماه 90، شاهد برگزاری این کنگره خواهیم بود.

ریاض ابراز داشت: بهداشت در حج و زیارت، بیماری‌های شایع در حج و زیارت، مسائل فقهی پزشکی در حج و زیارت، مدیریت خدمات سلامت در حج و زیارت، آموزش و پژوهش سلامت در حج و زیارت، پاراکلینیک، دارو و تجهیزات در حج و زیارت به عنوان محورهای 6 گانه برگزاری نخستین کنگره پزشکی حج و زیارت در نظر گرفته شده است.

نماینده رئیس جمهوری در شورای عالی هلال احمر متذکر شد: اگر چه این کنگره به فاصله کمی از اعزام حجاج تمتع 90 برگزار می‌شود، اما نباید چنین تصور شود که در سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی فقط به مسائل بهداشتی زائران در حج پرداخته می‌شود.

وی تاکید کرد: همان طور که از نام این کنگره مشخص است، بهداشت و سلامت زائر در حج و عتبات نیز در این کنگره بررسی و راهکارهای تامین و ارتقای شاخص‌های موجود ارائه خواهد شد.

نخستین کنگره سراسری پزشکی حج و زیارت با همکاری مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، سازمان‌های حج و زیارت، نظام پزشکی و نظام پرستاری، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی و خبرگزاری سلامت برگزار می‌شود.

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha