سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 33448
سلامت نیوز: مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت از تدوین سند سلامت سالمندان خبر داد و گفت: هم اکنون 7 میلیون نفر از جمعیت کشورمان سالمند هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمداسماعیل مطلق اظهار داشت: در بحث سلامت سالمندان دو کار عمده صورت گرفته که یکی از آنها تدوین سند سلامت سالمندان است که پس از تایید در شورای سیاست ‌گذاری وزارت بهداشت،‌ به شورای عالی سلامت ارجاع داده می شود و پس از تصویب به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ می شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع سالمندان نباید فقط در وزارت بهداشت مطرح باشد، افزود: باید همه سازمانها و ارگانها در این موضوع درگیر شوند تا بتوان به زودی سند سلامت سالمندان را در کشور اجرایی کرد.

مدیر کل دفتر سلامت خانواده،‌ جمعیت و مدارس وزارت بهداشت تصریح کرد: در این سند علاوه بر سلامت جسمی سالمند بر سلامت روانی و معنوی وی نیز توجه شده است همچنین تدوین دو بسته خدمات به سالمندان سالم و ناسالم از دیگر برنامه هایی است که در این سند تدوین شده است.

مطلق در خصوص سن امید به زندگی در میان مردان و زنان گفت: بحث خود مراقبتی و مراقبت در خانه برای سالمندان بهترین شیوه سالم بودن است همچنین روند امید به زندگی در کشور رو به افزایش است و در حال حاضر سن امید به زندگی در زنان 73 سال و در مردان 71 سال است و پیش‌بینی می‌شود تا آخر برنامه پنجم این میزان به 76 سال برای خانمها و 73 سال برای آقایان برسد.
وی خاطرنشان کرد: بسته خدمتی برای نوجوان و جوان سالم و بیمار، کودک سالم، کودک بیمار، نوزاد سالم  و نوزاد بیمار تدوین شده و در حال اجرا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha