سلامت نیوز: متخصصان علوم اعصاب و روانپزشكی برای اولین بار به نقش تغییرات مولكولی در مغز زنانی كه به افسردگی شدید مبتلا هستند، پی برده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان علوم اعصاب و روانپزشكی معتقد هستند كه یافته‌ جدید به درك بهتر آنها از بیماری‌ها و اختلالات روانی و در نتیجه شناسایی روش‌های موثرتر برای درمان این بیماری‌ها كمك خواهد كرد.

گروهی از متخصصان دانشكده پزشكی دانشگاه پیتزبورگ در آمریكا طی آزمایشات خود تغییراتی را در سطح مولكولی در مغز زنان مبتلا به افسردگی حاد شناسایی كردند كه شناسایی این تغییرات در واقع تأییدی بر این فرضیه است كه مكانیسم‌های بیولوژیكی در بروز افسردگی نقش دارد.

براساس گزارش روزنامه هرالد سان، متخصصان همچنین می‌گویند: با این یافته‌ می‌توانیم تغییرات فوق را در مغز موش‌های آزمایشگاهی بازسازی كنیم و در آینده مطالعات دقیق‌تری را روی بیماری افسردگی انجام دهیم.

«اتیین سیبیل» از متخصصان این دانشكده با انتشار مقاله‌ جدیدی در مجله روانپزشكی مولكولی، خاطر نشان كرد: با اینكه زنان دو برابر بیشتر از مردان مستعد ابتلا به افسردگی هستند و علائم این بیماری معمولا در آن‌ها شدید‌تر و معمول‌تر است، اما تاكنون مطالعات متمركز اندكی روی آن‌ها و بررسی علت این تفاوت، صورت گرفته است.

در این مطالعه پزشكان مغز، 21 زن مبتلا به افسردگی را با بافت مغزی 21 زن سالم كه سابقه ابتلا به این اختلال را نداشتند مورد مقایسه قرار دادند كه آن‌ها متوجه شدند در زنان افسرده، الگویی از كاهش بیان برخی از ژن‌های خاص وجود دارد كه موجب بروز چنین تغییرات مولكولی می‌شود و در نهایت فرد را به سوی افسردگی سوق می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha