سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 33453
سلامت نیوز: پزشكان و متخصصان زنان و زایمان در آمریكا موفق به تولید نوع جدیدی از آزمایش خون شدند كه می‌تواند خطر احتمالی زایمان زودرس را به مادران باردار هشدار دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این متخصصان می‌گویند: با كمك تست جدید حدود 80 درصد از زایمان‌های زودر‌س و پیش از موعد، در طول سه ماهه‌ دوم بارداری قابل پیش‌بینی خواهد بود.

بدون وجود آزمایش جدید، امكان تشخیص این مشكل فقط زمانی میسر خواهد بود كه مادر در همان لحظه در معرض خطر زایمان زودرس باشد و یا با مشكلات جدی در دوران بارداری مواجه شده باشد.

بنابر گزارش روزنامه دیلی میل، پزشكان به زنان بارداری كه تشخیص داده می‌شود در معرض خطر زایمان زودرس هستند توصیه می‌كنند كه خیلی بیشتر استراحت كنند و یا هورمون‌هایی به آن‌ها داده می‌شود كه به كمك آن‌ جنین مدت طولانی‌تری در رحم مادر می‌ماند.

متخصصان آمریكایی در این مطالعه متوجه شدند از هر 10 زن باردار ، در خون هشت زنی كه تا مرحله زایمان زودرس پیش رفته‌اند، 3 نوع پپتید خاص وجود دارد. پپتید‌ها تركیبات پیچیده‌ای هستند كه به اشكال بسیار متنوع در بدن یافت می‌شوند. تست جدید می‌تواند این پپتیدها را به خوبی شناسایی كند.

این یافته حاصل تلاش متخصصان دانشگاه اوتای آمریكا است كه شرح آن در مجله زایمان و مامایی به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha