سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
سلامت نیوز: موسوی مبارکه گفت: آنچه در اسلام سفارش شده، آن است که والدین به اندازه‌ای فرزند داشته باشند که بتوانند آنها را از نظر اقتصادی تأمین و برای تربیت آنها برنامه داشته باشند.

محمد علی موسوی مبارکه در گفت‌و‌گو با برنا درباره کودکان کار و خیابان اظهار داشت: کودکان خیابانی محصول خانواده های آشفته ای هستند که فرزندان خود را مورد توجه قرار نمی دهند و برنامه ای برای فرزندان خود ندارند.

وی با بیان اینکه در کنترل جمعیت دیدگاه های متفاوتی وجود دارد، تصریح کرد: برخی معتقد هستند که باید تعداد فرزندان افزایش پیدا کرده و نسل شیعه ماندگار باشد، اما آنچه در اسلام سفارش شده، آن است که والدین باید به اندازه ای فرزند داشته باشند که بتوانند آنها را از نظر اقتصادی تأمین و برای تربیت آنها برنامه داشه باشند.

موسوی مبارکه با بیان اینکه بیشتر کودکان کار در محیط های کارگری دیده می شوند، اظهار داشت: .وقتی امکان تربیت فرزند نباشد و اقتصاد خانواده دچار مشکل باشد، فرزندان در جامعه رها می شوند. برخی وارد گروه ها و باندهای کار کودکان می شوند و به تکدی گری روی می آورند و مبلغ ناچیزی را دریافت می کنند. برخی عضو گروه های پخش مواد مخدر می شوند و تعدادی نیز که در بستر خانواده به فعالیت های اقتصای می پردازند، به دست فروشی های خیابانی مشغول می شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به لایحه حمایت از کودکان در مجلس گفت: تعدادی مواد قانونی این لایحه در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسید و برخی از ایرادات آن هم برطرف شد. امیدواریم در مراکزی مانند بهزیستی و نهادهای حمایتی طبق این لایحه عمل کرده و به نحو احسن این کودکان را مورد حمایت خود قرار دهند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آمار دقیقی از کودکان خیابانی موجود نیست، گفت: باید از این کودکان خیابانی که بی سرپرست یا بد سرپرست هستند، حمایت کنیم و بتوانیم هزینه های از دست رفته را به آنها بدهیم.

موسوی مبارکه در مورد علت افزایش کودکان کار و خیابان خاطرنشان کرد: با افزایش جمعیت و مشکلات اقتصادی، کودکان کار هم افزایش پیدا می کنند. در تمام کشورها این کودکان به چشم می خورند، اما در کشور ما به خاطر اهمیتی که به خانواده ها داده می شود، این تعداد نسبت به سایر کشورها کمتر است. با حمایت های بیشتر و برنامه ریزی باید تلاش کرد که این معضل ریشه کن شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha