سلامت نیوز: قاسم زاده گفت: مهم‌ترین دلیل گرایش جوانان به اعتیاد، ارزانی و در دسترس بودن مواد مخدر است که بستر مناسب برای اعتیاد محسوب می‌شود.

ناصر قاسم زاده در گفت‌وگو با برنا با بیان اینکه اعتیاد جزو سه عامل اصلی هر طلاق است، اظهار داشت: عدم تفاهم، مشکلات اقتصادی و اعتیاد سه عامل اصلی است که باعث طلاق در کلان شهرها است.

وی با بیان اینکه امروزه بیشتر شاهد استفاده از مواد روانگران صنعتی جای مواد افیونی سنتی هستیم، ادامه داد: یکی از دلایل افزایش آمار اعتیاد بین جوانان، تولید مواد مخدر در داخل کشور است که اخیرا این مواد به دیگر کشورها صادر می شود.

این آسیب شناس افزود: مهم‌ترین دلیل گرایش جوانان به اعتیاد، ارزانی و در دسترس بودن مواد مخدر است که بستر مناسب برای اعتیاد محسوب می شود.

قاسم زاده با بیان اینکه اعتیاد یک نوع بیماری است، خاطرنشان کرد: وجود خانواده های نا به سامان، والدین معتاد، نا امنی های اقتصادی و اجتماعی شرایط را ایجاد می کند که فرد به اعتیاد رو بیاورد. به طور قطع ارتباطات بین فردی و حتی زندگی زناشویی این افراد تحت تاثیر اعتیاد است.

این آسیب شناس و استاد دانشگاه درباره تأثیرات اعتیاد در ازدواج بیان کرد: فرد بیمار در ابتدای ازدواج به دلیل آنکه توانایی جسمی بالاتری دارد، اعتیادش را پنهان می کند. اما پس از گذشت یکی 2 سال از زندگی مشترک، رفتار های نامتعادل، وضعیت ظاهر و عدم حضور فرد، زن را متوجه اعتیاد مرد می کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا بهترین راه در شرایطی که همسر اعتیاد دارد، طلاق است، خاطرنشان کرد:  عوامل زیادی باید دست به دست هم دهند تا دوره درمان فرد معتاد صورت گیرد. فرد معتاد باید از نظر جسمی و روانی اعتیاد را ترک کند. اکثر اعتیادها به صورت روانی بوده و ترک آن واقعاً سخت است و زندگی با یک آدم معتاد که تمام ذهنش را اعتیاد تسخیر کرده، دشوار است. بهتر است به زنانی که همسران معتادی دارند برای ادامه زندگی حق انتخاب داده شود.

قاسم‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: بهترین راه پیشگیری است و دختر باید قبل از ازدواج شناخت درستی نسبت به مرد داشته باشد و هوشیارانه تصمیم بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha