سلامت نیوز: ابراهیمی مقدم گفت: اختلالات شخصیتی سبب عدم پشیمانی فرد در هنگام و بعد از ارتکاب به جرم می‌شود، به طوری که حتی با انجام جرم، به آرامش خاصی دست می‌یابد.

حسین ابراهیمی مقدم روانشاس در گفت‌وگو با برنا درباره عدم پشیمانی قاتل دکتر غلامرضا سرابی افزود: کسانی که سبب مرگ افراد می‌شوند و بعد از ارتکاب جرم احساس پشیمانی نمی‌کنند، به شدت از نظر وجدانی دچار فقر هستند.

این روانشناس ادامه داد: افرادی که دارای وجدان قوی باشند، هنگام و بعد از ارتکاب جرم دچار عذاب وجدان می شوند، اما کسانی که دارای وجدان ضعیف هستند، هیچ‌گاه بعد از ارتکاب جرم احساس پشیمانی نمی کنند.

ابراهیمی مقدم افزود: همچنین می توان گفت برخی از متهمان یک اعتقاد راسخ در انجام جرم خود دارند، به طوری که کار خود را یک نوع خدمت رسانی می‌دانند، بنابراین این گونه افراد شاهد نبود شناخت کافی از خود هستند.

این روان شناس تصریح کرد: دسته دیگری از افراد دارای اختلالات شخصیتی هستند که می توان گفت این اختلالات در گرو نبود وجدان قوی و شناخت کافی از خود است که فرد با انجام جرم، به آرامش خاصی دست می‌یابند.

ابراهیمی مقدم  در خاتمه افزود: ای کاش قبل از اجرای حکم، امکان صحبت متهمان با روانشناس بود تا علل و عوامل ارتکاب به جرم مورد بررسی قرار گرفته و از بروز جنایات بعدی در جامعه پیشگیری می شد. این کار می تواند  منبع اطلاع رسانی برای دیگر افراد جامعه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha