سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۵
سلامت نیوز: آسیب شناس و استاد دانشگاه با اشاره به فروریختگی فرهنگی و کمرنگ شدن اعتقادات در خانواده‌ها گفت: متاسفانه زنان امروز مانند گذشته به تعهدات اخلاقی خود پایبند نیستند.

امان الله قرایی مقدم در گفت‌وگو با برنا درباره علل افزایش تعداد زنان خیابانی اظهار داشت: تورم، خانواده های نابه‌سامان، فقر و در نتیجه طلاق باعث می شود که زن تنها و بی یار بماند و برای تأمین نیاز های اقصادی خود به این سمت رو آورد.

وی با بیان اینکه علل زیادی در این امر مؤثر است تصریح کرد: یکی از عوامل مهمی که امروزه شاهد آن هستیم، مسأله فرو ریختگی فرهنگی است. معنویات و اصول مذهبی و اعتقادی کمرنگ شده و دیگر زنان مانند گذشته به تعهدات اخلاقی خود پایبند نیستند.

این آسیب شناس و استاد دانشگاه در این باره ادامه داد: مسأله دیگری که عامل افزایش زنان خیابانی شده است، ناتوانی جنسی در مردان است. چرا که مردها چند شغله شدند و مشغله های زیادی دارند، اما ناگفته نماند که این موضوع دلیل نمی شود زن به همسر خود خیانت کند.

قرایی مقدم با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی است نیز در افزایش آمار زنان خیابانی موثر است، خاطرنشان کرد: از صدر تاریخ در جامعه های مختلف مانند یونان باستان و مصر باستان نیز شاهد تن فروشی زنان بوده ایم که برای کسب درآمد دست به این کار می زنند.

این استاد دانشگاه همچنین مشکلات زیاد، نبود شادی و نشاط را از دیگر دلایلی عنوان کرد که زن را به سمت کسب لذت های کاذب می کشاند.

وی با بیان اینکه هیچکس آمار دقیقی از تعداد زنان خیابانی ندارد، گفت:  متاسفانه این امر به صورت مخفیانه و حرام صورت می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha