سلامت نیوز: جامعه شناس و استاد دانشگاه گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد خانه‌های ویلایی بیشتر زمینه را برای تن‌فروشی زنان خیابانی فراهم می‌کند.

امان‌الله قرایی‌مقدم در گفت‌وگو با برنا با بیان اینکه شرایط موجود در جامعه به افزایش تعداد زنان خیابانی کمک می کند، اظهار داشت: آنگونه که پیش‌بینی می شود تعداد زنان خیابانی رو به افزایش است، چراکه افزایش بیکاری، بالا رفتن آمار طلاق، تربیت در خانواده های نابه‌سامان و معتاد، مهاجرت های بی رویه و بدون برنامه، زمینه را برای افزایش زنان خیابانی فراهم می کند.

وی با بیان اینکه این زنان از نظر شخصیتی زمینه لازم برای تن فروشی را دارند و از نظر خصوصیتی برای این اقدام مساعدتر هستند، گفت: زنان خیابانی اغلب در خانواده های نابه‌سامان تربیت شده و یا با افرادی معاشرت داشته اند که مشوق آنها برای انجام این کار بوده اند. همچنین از دیگر علل این اقدام، می توان به زیادی خواهی و نارضایتی جنسی از همسران اشاره کرد.

قرایی مقدم خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد محل زندگی مساعد یکی دیگر از علل رو آوردن زنان به این عمل است. معمولا این زنان در خانه های ویلایی و یک طبقه اقدام به تن فروشی می کنند، چراکه در این محیط ها، نظارت کمتر و زمینه فراهم‌تر است.

این آسیب شناس با بیان اینکه این خانه ها در محله های پر مهاجرت بیشتر است، گفت: به طور مثال در پایتخت محله هایی همچون پایانه های مسافری و برخی نقاط حاشیه ای جنوبی شهر، از دسته این مناطق هستند.

وی اعتیاد همسر را یکی دیگر از عوامل اقدام زنان به تن فروشی عنوان کرد و گفت: زنان خیابانی بیشتر از افراد محروم و بی سواد جامعه و یا افرادی  هستند که از خانواده ترد شده  و شغل و درآمد دیگری ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha