سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۸
سلامت نیوز: جامعه شناس و استاد دانشگاه با بیان اینکه 70 درصد دادخواست‌های طلاق از طرف زنان است، گفت: زنان در زندگی بیش از مردان در معرض مشکلات هستند.

امان الله قرایی با بیان اینکه 70درصد دادخواست‌های طلاق از طرف زنان است، اظهار داشت: زنان در زندگی بیش از مردان با مشکلات خانواده درگیر هستند.

وی در این باره ادامه داد: عواملی مانند مشکلات اقتصادی، نداشتن تفاهم، ازدواج های اجباری و ناخواسته، عدم تناسب فرهنگی و فکری، مشکلات جنسی و اعتیاد همسر از جمله علل بروز اختلاف بین زوجین است. به طور مثال زمانی که مردی نمی تواند مشکلات اقتصادی خانواده را برطرف کند، اختلاف ایجاد می شود چراکه مرد تأمین کننده اقتصاد خانواده است.

این جامعه شناس و استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه زنان بیشتر در معرض مشکلات زندگی زناشویی قرار دارند، تصریح کرد: این مشکلات بیشتر از طرف مردها است و معمولا زن ها در ضعف قرار دارند.

قرایی مقدم همچنین خاطرنشان کرد: طرز تفکر خانم ها با آقایان کاملا متفاوت است. زنان با ارزش ها، هنجارها، باورها و توقعات امروز زندگی می کنند، اما اکثر آقایون جامعه ما مردها هنوز در گذشته زندگی می کنند و این تفکر را دارند که زن باید فرمان بردار آنها باشد.

وی یکی دیگر از علل طلاق را ورود زنان به محیط های کار و اجتماع عنوان کرد و گفت: وقتی زن در اجتماع کار می کند، احساس نیاز کمتری نسبت به همسر خود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha