چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۲
کد خبر: 33471

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، تبلیغات و مصرف داروهای جنسی را امری غیر ضروری خواند و گفت: استفاده نادرست از این قبیل داروها می تواند منجر به وقوع مرگهای ناگهانی شود.

سلامت نیوز: رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، تبلیغات و مصرف داروهای جنسی را امری غیر ضروری خواند و گفت: استفاده نادرست از این قبیل داروها می تواند منجر به وقوع مرگهای ناگهانی شود.

دکتر ایرج خسرونیا با اشاره به تبلیغات زیادی که در ارتباط با داروهای جنسی دیده می شود، به مهر گفت: تبلیغات گمراه کننده داروهای جنسی که اغلب از طریق شبکه های ماهواره ای دیده می شود فقط به خاطر مسائل اقتصادی و مالی شرکتهای بزرگ دارویی در خارج از کشور است.

وی با تاکید بر غیر ضروری بودن استفاده از این قبیل داروها توسط جوانان، افزود: مصرف این داروها نه تنها مفید نیست بلکه باعث بروز مشکلات جسمی نیز می شود.

این متخصص بیماریهای داخلی از بروز سکته های قلبی و مغزی، تنگی نفس، نابینایی ناگهانی، بالا رفتن فشارخون و مرگهای ناگهانی به عنوان عوارض استفاده از داروهای جنسی نام برد و افزود: متاسفانه علت بروز مشکلات جنسی افراد جامعه ناشی از مسائل روحی و روانی و اقتصادی است.

خسرونیا با تاکید بر غیر ضروری بودن تبلیغات و مصرف داروهای جنسی در فضای کنونی جامعه ، تصریح کرد: استفاده از این قبیل داروها می بایست حتما تحت نظر پزشک باشد.

وی افزود: استفاده از داروهای جنسی به دلیل اینکه سازنده این قبیل داروها نامعلوم و نامشخص است، مشکل ساز بوده و می تواند سلامت افراد دچار اختلال کند. بنابراین قبل از استفاده از این داروها، باید علت مشکل توسط پزشک بررسی و سپس نسبت به تجویز دارو اقدام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha