سلامت نیوز: بیماران دیابتی زائر حج تمتع حتماً انسولین، دستگاه تست سریع قند خون و تعداد کافی نوارهای تست را از ایران با خود بیاورند.

محسن مروج، پزشک یکی از کاروانهای حج در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: بیماران دیابتی توجه کنند با توجه به تغییر شرایط در طول سفر اعم از تغذیه، میزان فعالیت و شرایط آب و هوا نیاز به داروهای پائین آورنده قند خون نیز تغییر می‌کند.
 
وی افزود: لذا برای کنترل دقیق قند خون خود بهتر است بیماران دیابتی دستگاه تست سریع قند خون و تعداد کافی نوارهای تست مربوط به دستگاه خود را از ایران تهیه و همراه خود داشته باشند و با کنترل روزانه قند خون با مشورت پزشک کاروان نسبت به تعدیل مصرف داروهای خود اقدام کنند.
 
مروج بیان داشت: زائران لازم است داروهای مصرفی خود را به میزان و تعدادی که تا پایان سفر کفایت می‌کند قبل از سفر تهیه و همراه خود ببرند و اگر از انسولین استفاده می‌کنند، حتماً علاوه بر تهیه انسولین و سرنگ به میزان و تعداد کافی، فلاسک مخصوص نگهداری و آیس بگ جهت حفظ زنجیره سرما و نگهداری مناسب انسولین را تهیه و همراه خود ببرند تا به خصوص در ایام وقوف در سرزمین عرفات و منا با مشکلی مواجه نشوند.

وی تصریح کرد: یادآوری مجدد این نکته لازم است که تهیه دارو یا وسایل درمانی مانند دستگاه تست قند خون و امثال آن به دلیل هزینه بسیار بالای آن در کشور عربستان به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست و بعضاً به دلیل آشنا نبودن زوار داروها یا وسایل به اشتباه از طرف فروشندگان سعودی به زوار تحویل داده می‌شود.
 
مروج ادامه داد: لذا زوار درصدد تهیه دارو یا وسایل درمانی از قبیل عینک آفتابی، دستگاه تست قند از عربستان نباشند. اما از طرفی برای انتقال مواد دارویی مسکن و مخدر محدودیتهای برای انتقال به عربستان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: لذا زائران لازم است برای رفاه حال خود، پیش از سفر نسبت به تهیه و همراه داشتن دارو و لوازم بهداشتی و درمانی مورد نیاز اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha