سلامت نیوز: كارشناس اداره دیابت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به دانش آموزان مبتلا به دیابت توصیه كرد هنگام رفتن به مدرسه حتما آمپول گلوكاگن را همراه خود داشته باشند.

شهین یاراحمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانش آموزان به ویژه هنگام زنگ های ورزش یا شركت در مسابقات ورزشی حتما باید آمپول گلوكاگن را داشته باشند تا هنگام افت قند خون از آن استفاده كنند.

وی اضافه كرد: دانش آموزان دیابتی هنگام رفتن به مدرسه باید صبحانه بخورند و از انسولین نیز استفاده كنند.

كارشناس اداره دیابت وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: خوردن میان وعده برای دانش آموزان دیابتی ضروری است و آنان به فاصله هر سه ساعت یك بار باید یك میان وعده شامل میوه یا لقمه نان و پنیر و سبزی یا آجیل به ویژه بادام زمینی بخورند.

یاراحمدی گفت: دانش آموزان دیابتی مانند سایر دانش آموزان می توانند در فعالیت های ورزشی شركت كنند اما اولیای مدرسه و همكلاسی هایش باید از بیماری آنها مطلع باشند تا چنانچه این دانش آموزان دچار افت قند خون شدند، بتوانند به آنها كمك كنند.

وی یادآور شد: اگر دانش آموزان دیابتی پس از ساعت 12 نیز در مدرسه می مانند حتما باید ناهار را همراه داشته باشند.

وی تاكید كرد: مصرف تنقلات نه تنها به دانش آموزان دیابتی بلكه به هیچ یك از دانش آموزان توصیه نمی شود.

كارشناس اداره دیابت وزارت بهداشت با بیان اینكه آمار دقیقی از دانش آموزان دیابتی در كشور در دست نیست، گفت: تقریبا 10 درصد بیماران دیابتی مبتلا به دیابت نوع یك - كه ابتلا به آن از دوران كودكی آغاز می شود- هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha