چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 33478
سلامت نیوز: چهارمین كنگره سراسری سرطان پستان، 11 تا 13 آبان سالجاری به همت پژوهشكده سرطان پستان جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

دكتر احمد كاویانی، عضو شورای پژوهشی پژوهشكده سرطان پستان و دبیر علمی چهارمین كنگره سراسری سرطان پستان، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: ارائه تازه ها و نتایج پژوهشهای انجام شده در زمینه های پیشگیری، تشخیص، درمان و كیفیت زندگی در سرطان پستان مهمترین اهداف برگزاری این كنگره است.

وی در ادامه با اشاره به اینكه سرطان پستان به عنوان شایعترین سرطان در زنان ایرانی و در زنان سراسر جهان، هرساله با یافته های جدیدی در زمینه های مختلف روبرو است، افزود: پژوهشكده سرطان پستان جهاد دانشگاهی، با همكاری دانشگاه علوم پزشكی تهران و سایر مراكز تحقیقاتی مرتبط، درصدد است كه آخرین یافته های علمی ایران و جهان را در این زمینه در كنگره های سالیانه خود به صورت كاربردی مطرح كند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشكی تهران، گفت: در چهارمین كنگره سراسری سرطان پستان، همچون كنگره های قبلی تلاش می شود تا با توسعه همكاری بین رشته ای، از حضور فعال متخصصان رشته های مرتبط در راستای تشكیل و توسعه تیم های چند تخصصی سرطان پستان بهره گیری شود.

*** ارتقای سلامت زنان، مهمترین رسالت پژوهشكده سرطان پستان است

 دبیر علمی چهارمین كنگره سراسری سرطان پستان، اظهار داشت: سلامت و برخورداری از بهترین، جدیدترین و كم عارضه ترین روشهای تشخیصی و درمانی و بهبود كیفیت زندگی، حق بیماران بوده و در این راستا، ارتقای سلامت زنان، مهمترین رسالت پژوهشكده سرطان پستان جهاد دانشگاهی است.

وی افزود: بررسی فعالیت های وزارت بهداشت در رابطه با كنترل و درمان سرطان پستان، برای شناسایی نقاط ضعف و ارائه راهكار در زمینه رفع این مشكلات، از جمله مسائل مورد بررسی در این كنگره 3 روزه خواهد بود.

كاویانی بیان داشت: با توجه به اینكه متخصصان در سراسر جهان هنوز در زمینه تازه های درمان و تشخیص بیماری سرطان پستان در حوزه های شیمی درمانی، رادیوتراپی و برداشت غدد لنفاوی زیربغل، به توافق نرسیده اند، در كنگره چهارم این مباحث مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی در پایان خاطرنشان كرد: همچنین تعدادی كارگاه با انجام جراحی زنده در رابطه با آنكوپلاستی و بازسازی پستان، كارگاه ژنتیك و بیومولكولار برای آشنایی با این موضوع، كارگاه مدیكال آنكولوژی برای پرستاران و كارگاه رادیوتراپی، از دیگر برنامه های چهارمین كنگره سراسری سرطان پستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha