سلامت نیوز: با توجه به اثرات ضد قارچی و ضد انگلی گیاهان دارویی و تأثیر این گیاهان در کاهش درد و علایم بسیاری از بیماری ها، گیاهان دارویی باید بیشتر مورد توجه و استفاده قرار گیرند.
 
کیوان پاک شیر عضو گروه انگل شناسی و قارچ شناسی مرکز تحقیقات پایه در بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: درمان مناسب و اثربخش بیماری های عفونی از جمله بیماری های انگلی و قارچی موضوع بسیار مهمی است که مورد توجه پزشکان و متخصصان در حوزه های مرتبط با بیماری های عفونی قرار دارد.

وی با بیان اینکه از گیاهان دارویی برای درمان بسیاری از بیماری ها در سراسر جهان استفاده می شود اظهار داشت: گیاهان دارویی متعددی در مناطق مختلف کشور وجود دارند که از آنها به عنوان درمان سنتی برای بسیاری از بیماری ها نظیر واژنیت کاندیدایی استفاده می شود.

پاک شیر با اشاره به تأثیر قابل ملاحظه گیاهان دارویی در درمان بیماری ها، تأکید کرد: با توجه به اثرات ضد قارچی و ضد انگلی گیاهان دارویی و تأثیر این گیاهان در کاهش درد و علائم بسیاری از بیماری ها، گیاهان دارویی باید بیشتر مورد توجه و استفاده قرار گیرند.

وی یادآور شد: به نظر می رسد خاصیت این داروها در کاهش درد و علائم بیماری بیشتر مربوط به خاصیت ضد حساسیت موجود در ترکیبات این گیاهان باشد.

پاک شیر خاطرنشان کرد: کشورمان منابع غنی و فراوانی از گیاهان دارویی دارد که باید از این منابع و ظرفیت ها بیشتر استفاده و بهره برداری قرار گیرد./ح

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha