چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 33483
سلامت نیوز: کاهش وزن ناگهانی بدون ورزش کردن با شل کردن عضلات و رفع یکباره چربی های بدن سبب افتادگی شدید پوستی می شود.
  
هاله ناصح، متخصص پوست و لیزر در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران افزود: امروزه توجه به زیبا شدن بخصوص در میان جوانان جایگاه خاصی یافته و در این میان پوست یکی از مهمترین جلوه های زیبایی محسوب می شود که داشتن پوستی کشیده و شفاف تأثیر چشمگیری در زیبایی هر فرد می گذارد بطوریکه مراجعه اقشار مردم به مراکز پوست و زیبایی نسبت به گذشته چندین برابر شده است.

وی، با اشاره به اهمیت زیبایی پوست، افتادگی پوستی در اثر لاغری را از عمده مشکلات افراد پس از کاهش وزن عنوان و در این مورد تأکید کرد: مصرف داروهای لاغری بدون تجویز متخصصین تغذیه به علت ایجاد لاغری ناگهانی سبب شل شدن عضلات و بافت های پوستی و در نتیجه افتادگی آن می شود.

دکتر ناصح، مصرف آب کافی را به طور روزانه، استفاده از برخی کمک های غذایی و ویتامین ها و املاح مفید زیر نظر متخصصان تغذیه را از جمله راهکارهای جلوگیری از افتادگی و حفظ طراوت پوست بر شمرد و در ادامه گفت: لازمه کاهش وزن و جلوگیری از افتادگی و بد شکل شدن پوست، ورزش است که در فرآیند کاهش وزن مانع از شلی و افتادگی پوست می شود و البته این عضله است که شل می شود نه پوست.

وی استفاده از کمپرس های آب خنک را پس از هر بار ورزش کردن و تعرق زیاد پوست در هنگام کاهش وزن و یا خنک نگه داشتن پوست را از اساسی ترین راه های جلوگیری از افتادگی پوستی ناشی از لاغری برشمرد.

این متخصص پوست و زیبایی همچنین با تقسیم بندی سن افراد به دو نوع سن فیزیولوژیکی و سن تقویمی در زمینه انجام جراحی های پوستی و لیزر برای کشیدن پوست ها و رفع افتادگی آنها خاطرنشان کرد: برخی افراد از نظر فیزیولوژیکی ممکن است سنی دو برابر سن تقویمی خود داشته باشند که در این حالت حتی اگر سن تقویمی شان زیر 30 سال باشد می توانند از جراحی های زیبایی پوستی استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha