سلامت نیوز: هزینه هایی که امروز مردم از جیب خود و به صورت شخصی و خصوصی برای بهداشت و درمان صرف می کنند به حدود 60 درصد می رسد که این هزینه ها باید حداکثر به 30 درصد کاهش یابد.

مصطفی گرجی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:پرداخت مخارج و هزینه های بهداشتی و درمانی از راههای گوناگونی صورت می گیرد که پرداخت از طریق مالیات و درآمد عمومی،بیمه ها و خصوصی از جمله این راه های پرداخت است.

وی افزود:پرداخت مخارج سنگین برای سلامت یکی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان است که چندین سال است که تقریبا بدون حل باقی مانده است.

گرجی ادامه داد:درحال حاضر هزینه های زیادی به صورت شخصی و به صورت پرداخت از جیب صرف مراقبت های بهداشتی و درمانی در کشور می شود که این امر فشار زیادی را به خصوص بر افراد با درآمد پائین وارد می کند.

وی تأکید کرد:امروز اگر کسی بیمه نباشد به ناچار باید هزینه های هنگفتی را برای سلامت خود پرداخت کند که البته این هزینه ها در بخش خصوصی بسیار سنگین تر و کمر شکن است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد:البته بیمه ها نیز بسیاری از موارد مراقبت و درمان بیماری ها و تجهیزات و لوازم مورد نیاز بیماران را تحت پوشش قرار نمی دهند که این موضوع نیز عامل دیگری در افزایش مخارج بهداشتی و درمانی برای مردم می شود.

گرجی با بیان اینکه پرداخت هایی که مردم از جیب خود برای سلامت انجام می دهند باید کاهش یابد تأکید کرد:هزینه هایی که امروز مردم از جیب و به صورت شخصی و خصوصی برای بهداشت و درمان خود صرف می کنند؛به حدود 60 درصد می رسد که این هزینه ها باید حداکثر به 30 درصد کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد:تعمیم و گسترش بیمه همگانی و حمایت بیشتر از افراد فقیر و نیازمند و افراد با بیماری های خاص و صعب العلاج از جمله راهکارهای کاهش پرداخت از جیب مردم برای مراقبت های بهداشتی و درمانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha