چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 33488
سلامت نیوز: رییس انجمن «گوارش و کبد ایران» از ابتلای 30 درصدی مردم كشور به بیماری «چاقی کبدی» خبر داد و افزود: بیشتر این بیماری‌ها بر اثر پرخوری و چاقی اتفاق می‌افتد که می‌توان با انجام ورزش‌های منظم و تنظیم رژیم غذایی مناسب از بروز بسیاری از آن‌ها جلوگیری کرد.

به گزارش به نقل از ایسنا، دکتر «رضا ملک‌زاده» صبح روز گذشته در مراسم افتتاح ساختمان جدید پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد بیمارستان شریعتی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که 30 درصد از مردم ایران دارای چربی زاید در کبد هستند، تصریح کرد: نامناسب بودن برنامه تغذیه، پرخوری زیاد و چاقی بیش از حد از مهم‌ترین علت شیوع این بیماری است.

وی همچنین سکته‌های قلبی در سنین بالا را از مهم‌ترین نشانه‌های «کبد چرب» در افراد برشمرد و گفت: افراد می‌توانند با انجام ورزش‌های منظم در 5 روز هفته به طوری که به عرق کردن آنان منجر شود از بروز بسیاری از سکته‌های قلبی پیشگیری کنند.

ملك‌زاده در ادامه با بیان اینکه « اکثر زنان ایران در 35 سالگی چاق می‌شوند» هشدار داد: اکثر زنان ایرانی در این سن به دلیل نداشتن برنامه غذایی مناسب و ورزش‌نكردن چاق می‌شوند که این چاقی در ناحیه شکم بیشتر اتفاق می‌افتد.

رییس پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد بیمارستان شریعتی در ادامه یادآور شد: 20درصد مردم ما به بیماری رفلاکس معده مبتلا هستند و این بیماری کیفیت زندگی آنان را کاهش ‌داده است.

ملک‌زاده یادآور شد: مصرف چای‌های لیوانی و موادی مانند سوسیس، کالباس و سس و در نهایت پرخوری به شدت بر بروز بیماری‌های گوارشی اثرگذار است.

وی هم‌چنین خبر داد: برنامه پنج‌ ساله‌ای تدوین شده است که بر اساس آن باید شش بیماری شایع گوارش و کبد کشور از جمله رفلاکس، هپاتیت و کبد چرب کاهش داده شوند.

رییس پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد بیمارستان شریعتی هم‌چنین به فعالیت‌های آتی این مرکز اشاره کرد و افزود: پرداختن به بیماری‌های کبد چرب، رفلاکس معده و هپاتیت از برنامه‌های آتی تحقیقاتی است.

ملك‌زاده ادامه داد: از مهم‌ترین مشکلاتی که در زمینه این بیماری‌ها وجود دارد این است که پزشکان به جای این‌که به فکر ( یافتن راههای) سلامت مردم باشند به فکر درمان بیماران هستند.

وی در پایان مجددا به تدوین برنامه پنج‌ساله‌ای كه پیشتر، از آن سخن گفته بود اشاره كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha