چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 33489
سلامت نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله (عج)گفت: برطرف شدن آثار و ناهمواری های ناشی از جوش های بلوغ در صورت افراد قابل درمان است اما درمان این بیماری قطعی و صد در صد نیست.

دكتر مسعود داوودی در گفت و گو با ایرنا افزود: آثار جوش های سن بلوغ به دو شكل قرمز و لك های قهوه ای و چاله چوله های عمیق خود را نشان می دهد.

وی با بیان اینكه آثار باقی مانده از این جوش ها به لحاظ ظاهری و روانی در نوجوانان تاثیرات منفی باقی می گذارد، گفت: قرمزی و لك های قهوه ای به تدریج برطرف می شود.

این متخصص پوست و مو با بیان اینكه جوش ها با دارو قابل كنترل است، گفت: اثرات قرمز و قهوه ای ناشی از جوش ها طی چند هفته و یا ماه و با كمك دارو سریع برطرف می شود.

داوودی اضافه كرد آثار ناشی از جوش های سن بلوغ با روش هایی مثل تراشیدن پوست و لیزر تا حدودی قابل درمان است و عمق چاله و چوله ها را كم می كند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله اضافه كرد تراشیدن پوست صورت تاثیری در نازك شدن پوست ندارد چرا كه این تراشیدن سبب ترمیم مجدد پوست می شود.

داوودی تصریح كرد البته ترمیم پوست به صورت صد در صدی نیست بنابراین باید سعی شود تا در دوران بلوغ، جوش ها به گونه ای كنترل شود كه آثار ناشی از آن تشدید نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha