چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 33495
سلامت نیوز: کارشناس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت، یکی از عوارض مصرف داروهای جنسی را گشاد شدن عروق قلب از طریق ایجاد پرخونی عنوان کرد.

دکتر ابوالقاسم رضوانی در گفتگو با مهر به عوارض ناشی از مصرف داروهای جنسی اشاره کرد و گفت: استفاده از این داروها منجر به پرخونی شده و همین مسئله باعث می شود که عروق قلب گشاد شود. این اتفاق در بیماران قلبی که داروی نیتروگلیسرین (زیرزبانی) می خورند دو چندان می شود. زیرا داروی زیرزبانی برای گشاد شدن عروق قلب بیمار استفاده می شود و در نتیجه با مصرف داروهای جنسی در بیماران قلبی، عروق به طور فزاینده ای گشاد شده و خون رسانی در بیمار قلبی دچار اختلال می شود.

وی همچنین استفاده از داروهای جنسی برای جلوگیری از انزال زودرس را خطرناک توصیف کرد و افزود: شاید استفاده از این داروها در کوتاه مدت باعث احساس سرخوشی فرد شود اما به دلیل ایجاد وابستگی، فرد مجبور است دوز دارو را زیاد کند تا به خواسته خودش برسد و همین مسئله ایجاد اعتیاد می کند.

این کارشناس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ترکیبات آمفتامینها باعث افزایش فشارخون می شود، گفت: یک سری از داروهای جنسی منجر به بروز فشار خون می شود که بهتر است افراد برای استفاده از این داروها با پزشک مشاوره کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha