چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 33498

تخمین زده میشود که در جهان ۳۶ ملیون نفر با بیماری دمانس زندگی میکنند و شاید از هر ۴ نفر، ۳ نفر آنها تشخیص طبی نمیگیرند و بنا براین از درمان و مراقبت نیز محرومند. به ویژه این "وقفه درمانی" در کشورهای در حال توسعه و کم در آمد بیشتر مشهود است.

سلامت نیوز :  تخمین زده میشود که در جهان ۳۶ ملیون نفر با بیماری دمانس زندگی میکنند و شاید از هر ۴ نفر، ۳ نفر آنها تشخیص طبی نمیگیرند و بنا براین از درمان و مراقبت نیز محرومند. به ویژه این "وقفه درمانی" در کشورهای  در حال توسعه و کم در آمد بیشتر مشهود است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انجمن جهانی آلزایمر مداخلات مختلفی وجود دارد که میتواند تاثیر مطلوبی بر روی زندگی افراد مبتلا که تشخیص طبی دمانس /آلزایمر گرفته اند و در مراحل اولیه بیماری هستند، بگذا رد . در نتیجه ، عدم تشخیص زود هنگام ، ملیونها بیمار، خانواده ها و مراقبین آنها را از یک فرصت مناسب برای بهبود کیفیت زندگی محروم میسازد.

  با ایجاد مراکز تشخیص زود هنگام و برطرف کردن "وقفه درمانی" ، در کشورهای در حال توسعه برای هر نفر تا  ۱۰،۰۰۰ دلار میتوان صرفه جویی کرد که در طول سالها ی آتی ، میلیارد ها دلار پس انداز میشود. دولت ها ، هم اکنون باید در فکر سرمایه گذاری در  ساختار های  خدماتی و درمانی  کشورهای خود باشند تا فشارهزینه های کلان بیماری دمانس در آینده را بتوانند تامین کنند .

 کشورها نیاز مبرم به یک راهبرد ملی دمانس دارند تا در آن  تشخیص زود هنگام و مداخلات مربوطه  پیش بینی شده باشند . ارکان اصلی راهبرد باید شامل اطلاع رسانی ،  اهمیت تشخیص زود هنگام و مداخلات قابل دسترس باشد تا ساختارهای خدماتی ، پزشکی و سرمایه گذاری در تحقیقات دمانس/آلزایمر را تقویت نماید.

نهایتا، میزان  تاکید بر تشخیص زود هنگام نشانگر دید و فعالیت جوامع  نسبت به بیماری دمانس /آلزایمر خواهد بود که راه را برای دسترسی سهل تر بیماران به مداخلات و درمانهای موثرتر هموار میسازد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha