سلامت نیوز: تخم مرغ یك منبع غذایی طبیعی و كامل است كه بر روی حافظه و سلامت قلب و عروق تاثیر می گذارد.

كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ماده ای به نام كولین كه در تخم مرغ موجود است علاوه بر تاثیر قابل توجهی كه بر روی عملكرد مغز و سیستم عصبی می گذارد، برای رشد و نمو جنین، كودك و سلامت قلب و عروق نیز تاثیر گذار است.

دكتر پریسا ترابی، افزود: زرده تخم مرغ با حداكثر تاثیر گذاری در مقایسه با سایر غذاهای حاوی این مواد یا مكمل ها، از تحلیل رفتن لایه شبكیه و نابینایی ناشی از آن در ساخوردگی جلوگیری می كند كه متاسفانه جایگاه تخم مرغ در سبد غذایی خانوادها به دلیل ناآگاهی در خصوص كلسترول آن كاهش یافته، است.

وی تصریح كرد: تخم مرغ نه تنها بالاترین منبع پروتئین مطلوب را دارا است بلكه تقریبا تمامی ویتامین ها به جز ویتامین c  و مواد معدنی ضروری مورد نیاز انسان را دارا می باشد، بنابراین تخم مرغ بهترین پروتئینی است كه با نان یك غذای كامل و مغذی به حساب می آید و تمام احتیاجات تغذیه ای را در یك وعده غذایی تامین می كند.

كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه با اشاره به این كه تخم مرغ فقط 3/1 درصد انرژی متوسط مورد نیاز روزانه را تامین می كند، گفت: تخم مرغ یك ماده غذایی غنی محسوب می شود كه مقدار مواد مغذی بیشتری را نسبت به انرژی برای مصرف كننده تامین می كند.

دكتر ترابی در خصوص سرانه مصرف تخم مرغ در كشور، ابراز داشت: در حال حاضر سرانه مصرف تخم مرغ در كشور ما حدود 160 عدد است در حالی كه این رقم در بسیاری از كشورهای در حال توسعه و توسعه یافته به میزانی بالغ بر 300 عدد هم می رسد.

وی افزود: متاسفانه به دلایل مختلف فرهنگی،‌ سرانه مصرف این پروتئین بسیار مغذی و كامل در سبد غذایی خانوار كم بوده كه لزوم فرهنگ سازی برای روی آوردن به چنین فراورده ای بسیار ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha