چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 33515
سلامت نیوز: عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشكی تهران گفت: عفونت یكی از بیماری‌های سینه است كه در دوران شیردهی شایع‌تر است .درد و قرمزی سینه از علایم ابتلاء به این بیماری است و گاهی با تب همراه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشكی تهران ،دكتر نسرین السادان علوی افزود:توده‌های سینه در بین زنان بسیار شایع هستند ولی همه این توده‌ها سرطانی نیستند و ابتلاء به آنان نباید موجب وحشت زنان شود.

وی ادامه داد:از توده‌های سینه كیست هستند و با درمان دارویی و یا تخلیه با سوزن ظریف قابل درمان است. بعضی از این توده‌ها خوش خیم هستند و همه آن‌ها احتیاج به عمل جراحی ندارند و در صورت نیاز به عمل نیز عمل جراحی ساده و بدون عارضه‌ای خواهند داشت.

فوق تخصص جراحی سینه خاطر نشان كرد : بیمار برای این عمل جراحی برای بستری أن طولانی مدت نیازی ندارد، با این وجود به همه زنان توصیه می‌شود كه در صورت مواجهه با علایمی مانند توده در سینه ، ترشح از نوك سینه ، تغییر رنگ و حالت پوست، زخم و پوسته پوسته شدن سر سینه و سفتی دائمی قسمتی از آنكه پس از عادت ماهیانه از
بین نمی‌رود به پزشك مراجعه كنند تا در صورت نیاز اقدام لازم برای تشخیص و درمان بیماری او انجام شود.

علوی اضافه كرد: این عارضه نیز نیاز به مراجعه سریع به پزشك و درمان دارد تا در سینه گسترش پیدا نكند و در صورت وجود آبسه در سینه لازم است پزشك علاوه بر تجویز آنتی‌بیوتیك، چرك را تخلیه كند. این كار را جراح معمولاً با استفاده از سرنگ و به صورت سرپایی انجام می‌دهد اما در صورت آبسه وسیع و مقاوم به درمان، این تخلیه با عمل جراحی و در اطاق عمل انجام می‌شود.

وی با بیان اینكه زنان و دختران پس از20 سالگی هر ماه یك‌بار در انتهای عادت ماهیانه با یك معاینه ساده وضعیت سینه را بررسی كنند توصیه كرد: زنان از سن 30 تا 40 سالگی سالانه یك بار برای معاینه سینه خود به پزشك مراجعه كنند و پس از 40 سالگی با صلاحدید پزشك هر یك تا دو سال یك بار ماموگرافی انجام دهند.

علوی در پایان درباره شیوع سرطان سینه در ایران اظهار كرد: آمار ابتلا به سرطان سینه در ایران در حد كشورهای با شیوع متوسط است ، با این حال لازم است همه زنان درباره این بیماری و علائم آن آگاهی كافی داشته باشند تا در صورت بروز هر گونه مشكلی، سریع به پزشك مراجعه كنند چون در صورت مراجعه و اقدام به‌موقع، این بیماری قابل درمان است و عارضه‌ای برجای نمی‌گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha