چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 33522
سلامت نیوز: آیا می دانید که ویتامین C با سرماخوردگی مقابله نمی کند؛ خوردن شیر ولرم اثر جادویی در ایجاد خواب ندارد و استفاده از پراکسید هیدروژن برای درمان زخم زانو ضرر بیشتری به فرد وارد می کند؟ استادان دانشگاه پزشکی ایندیانا ثابت کرده اند که برخی از باورهایی که در حوزه پزشکی در جامعه رواج دارد، واقعیت ندارد. این مطلب به نقل از سایت نیوزویک ترجمه شده است.

* تماشای تلویزیون از نزدیک برای چشم مضر است؛ تلویزیون هایی که در سال ۱۹۵۰ وارد منازل مردم شد نسبت به تلویزیون های امروز ۱۰۰ هزار بار اشعه بیشتری از خود منتشر می کرد. اما امروزه تماشای تلویزیون از نزدیک یا صفحه نمایشگر رایانه آسیب جدی و دائمی به چشم نمی رساند. تاری دید و سر درد پس از تماشای طولانی مدت رایانه و تلویزیون، علایم فشار شدید به چشم است که شبیه حالت کوفتگی پس از ورزش کردن است.

* ویتامین C مانع از بروز سرماخوردگی می شود؛ اگر مقدار کافی ویتامین C مصرف نکنید به اسکوربوت (نوعی بیماری خونی ناشی از کمبود ویتامین C) مبتلا می شوید و نه سرماخوردگی. بررسی های متعدد نشان می دهد تعداد دفعات یا زمان سرماخوردگی در افرادی که ویتامین C مصرف می کنند با افرادی که مصرف نمی کنند تفاوتی ندارد. برای مقابله با سرماخوردگی بهترین توصیه رعایت بهداشت دست است.

* دستگاه دست خشک کن از دستمال کاغذی بهداشتی تر است؛ محققان دریافتند، دستگاه های دست خشک کن در واقع باکتری های موجود در دست کاربر را افزایش می دهد زیرا هوای داخل دستگاه استریل نیست.

علاوه بر آن، این دستگاه ها میکروب ها را تا فاصله ۶ فوت بیرون می ریزد و دستشویی  ها را آلوده تر می کند.

* خوردن یک لیوان شیر ولرم قبل از خواب، خواب آور است؛ هیچ ادله علمی مبنی بر این که شیر ولرم خواب آور است، وجود ندارد. اگر چه شیر دارای آمینو اسید به نام «تریپتوفن» است که خاصیت خواب آور دارد اما میزان آن بسیار کم است و میزان آن در تخم مرغ و پنیر خیلی بیشتر است.

با این حال اگر قبل از خواب با خوردن شیر خواب آلوده می شوید، آن را مصرف کنید.

* پراکسید هیدروژن برای تمیز کردن زخم مفید است؛

این ماده شیمیایی به محض استفاده روی زخم به میکروب ها حمله می کند.

نتایج بررسی ها نشان می دهد این ماده شیمیایی، «فیبرو بلست» سلولی را که در بازسازی بافت نقش دارد از بین می برد و در نتیجه روند بهبودی را کند می کند. شستن با آب و صابون پس از استفاده از پماد موضعی آنتی بیوتیکی روی زخم توصیه شده است.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha