چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 33524
سلامت نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اعلام كرد حقوق پرسنل این دانشگاه در بخش اورژانس و مراقبت های ویژه آی. سی. یو به ویژه در حرفه پرستاری تا 20 درصد افزایش می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، حسن ابوالقاسمی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: افزایش حقوق پرستاران مصوب شده و اجرایی می شود.

وی با بیان اینكه بیش از 12 میلیون نفر از جمعیت كشور، تحت پوشش خدمات درمانی بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی قرار دارند، اظهار داشت: این دانشگاه با دارابودن 10 دانشكده، یك دانشكده بین المللی ، 11 مركز آموزشی و درمانی، 12 مركز درمانی (و احداث دو دانشكده دیگر) و دارا بودن یك هزار و 169 عضو هیات علمی، حدود 18 هزار و پانصد نفر پرسنل و پذیرش سالانه 9 هزار دانشجو از دانشگاه های فعال علوم پزشكی كشور به شمار می رود.

رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، ارتقای كیفیت خدمات درمانی را نخستین اولویت برنامه های این دانشگاه برشمرد و گفت: آموزش و پژوهش باید در خدمت ارتقای كیفیت خدمات درمانی قرار گیرد.

ابوالقاسمی، آموزش پرسنل در خط مقدم خدمات، جبران كمبود پرسنل در بخش اورژانس، تامین نیروی انسانی، افزایش حقوق پرستاران و بازسازی بیمارستان های بیش از 50 سال را از جمله برنامه های كوتاه مدت این دانشگاه برشمرد.

وی خاطرنشان كرد افزایش مراكز درمانی متناسب، ایجاد شهرك های سلامتی مبتنی بر نگاه سلامت، ایجاد حداكثر سه مجتمع بزرگ درمان در جنوب و شرق تهران، توجه به اخلاق حرفه ای در برنامه درسی دانشجویان و لحاظ كردن اخلاق حرفه ای در ارزیابی امتحانات از جمله برنامه های دراز مدت این دانشگاه است.

رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اضافه كرد باید 50 درصد تحصیلات تكمیلی تا پایان برنامه پنجم توسعه محقق شود.

ابوالقاسمی افزود: توجه به تاریخ و تمدن ایران در رشته های بهداشتی، ایجاد رشته های جدید، افزایش مراكز تحقیقاتی از 50 مركز به 80 مركز، كاهش فاصله مراكز تحقیقاتی با خط مقدم خدمات، جذب دانشجویان نخبه و دانشجویان خارجی در مقاطع تكمیلی تخصصی و فوق تخصصی از جمله برنامه هایی است كه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی انجام داده یا
در دست اقدام دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha