سلامت نیوز: رییس هیات مدیره انجمن تلاسمی ایران گفت :داروی دسفوناك پس از انجام آزمایشات بالینی و اخذ مجوز مربوطه از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی ،در اختیار بیماران تالاسمی قرار می گیرد.

دكتر مجید آراسته روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : از سال 1387 دارویی به نام دسفوناك برای بیماران تالاسمی وارد عرصه درمانی شد كه از همان ابتدا این دارو برای بیماران و پزشكان ابهاماتی را ایجاد كرد.

وی ادامه داد: این دارو در كشور فرانسه تولید و به ایران ارسال شد و بدون مطالعه و آزمایشات بالینی در اختیار مبتلایان به تالاسمی قرارگرفت .

آراسته با اشاره به اینكه این دارو پس از مصرف توسط بیماران تالاسمی مشكلاتی را ایجاد كرده بود اظهار داشت : مطالعه بر روی داروی دسفوناك - كه توسط انجمن خون و سرطان اطفال كشور و انجمن تالاسمی ایران صورت می گیرد - از شهریور سال 90 ابتدا در تهران آغاز شده و سپس در بیش از 10 مركز تالاسمی كشور مورد بررسی و آزمایش قرار خواهد گرفت .

رییس هیات مدیره انجمن تلاسمی ایران اضافه كرد : شركت دارویی روناك تاكنون داروی دسفوناك را در ایران تولید نكرده و طبق اعلام نظر مسئولین آن شركت در نیمه دوم سال 1390نسبت به راه اندازی خط تولید این دارو اقدام می شود .

آراسته گفت : تالاسمی یكی از بیماری های صعب العلاج و بیماران خاص قرار دارد با ارایه خدمات درمانی و بسته های حمایتی توسط وزارت بهداشت و همكاری و مشاركت پزشكان و سازمان های بیمه گر سعی كرده داروی آهن زدای تلاسمی را در گروه داروهای خاص قرار دهد .

وی افزود: قطع موقت خرید دارو تا انجام مطالعه بالینی و كسب نتیجه یك اقدام علمی و منطقی است و می تواند از بروز بسیاری از مسایل و مشكلات در چرخه درمان بیماران تالاسمی جلوگیری نماید .

آراسته یادآور شد : پیش از توزیع داروی دسفوناك دارویی به نام دسفرال حدود 20 تا 30 در اختیار بیماران تلاسمی قرار داشت .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha