چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 33526
سلامت نیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برای بهبود وضع اغذیه فروشیها برخورد پلیسی نداریم. تلاش ما این است که با تشویق رستوران‌ها و اغذیه فروشیهای سالم آنها را به اصلاح وضعیت تشویق کنیم و مردم را به سمت مراکز مورد تأیید بکشانیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، احمدرضا فرسار امروز در نشست خبری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش فارس درباره نحوه رسیدگی به تخلفات اغذیه فروشی‌های متخلف که از جمله گوشت‌های بی‌کیفیت استفاده می‌کنند، توضیح داد: ما برخورد پلیسی با رستورانها و اغذیه فروشی‌‌های متخلف نداریم و سیاست ما بازدیدهای کارشناسی، آموزش و تشویق به تبدیل وضعیت است.

وی گفت: برنامه این است که با اظهارنظرهای کارشناسی و تعامل و همکاری با اصناف و اماکن کار را پیش ببریم و یکی از برنامه این است که به اغذیه فروشی‌هایی که عملکرد مناسبی دارند لوح طلایی، نقره و برنز بدهیم که مردم نیز اغذیه فروشی‌های سالم را بشناسند.

فرسار ادامه داد: برای این کار 60 رستوران در استان تهران برای دریافت لوح نامزد شدند که از این تعداد 10 اغذیه فروشی در هفته آینده این لوح را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: اغذیه فروشی‌هایی که 90 امتیاز بگیرند، لوح طلایی، آنهایی که 80 امتیاز بگیرند لوح نقره و مراکزی که 70 امتیاز بگیرند برنز دریافت می‌کنند، مصرف روغن، نمک مناسب، عرضه غذای رژیمی، تعیین کالری غذاها در منو از جمله گزینه هایی است که علاوه بر شاخص های بهداشتی و بهسازی در دریافت لوح طلایی موثر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بعد از رستورانهای و اغذیه فروشی‌های شهری به سراغ اغذیه فروشی‌های بین راهی و بعد از آن قنادی‌ها برای تشویق مراکز مورد تأیید می‌رویم.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع وبا و التور عرضه هر گونه سالاد، سبیزی خام و کاهو در اغذیه فروشی‌ها ممنوع است و مردم هر گونه تخلف از این امر یا هر تخلف بهداشتی دیگر را مشاهده کردند به شماره 09678 اعلام کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

فرساد گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از نظر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی کشور است که فاصله بین شرقی‌‌ترین و غربی ترین نقطه آن 170 کیلومتر است و 10 میلیون نفر از جمعیت کشور یعنی یک هفتم ایرانیان تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی این دانشگاه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha