سلامت نیوز: سلامت از مقوله های اساسی در توسعه پایدار در كشور است، بررسی و سلامت كاركنان بزرگترین نقش را در پیشگیری از حوادث و بیماریها ایفا می كند. بنابراین اساسی ترین اقدامات در جهت پیشگیری از بیماری ها و حوادث ناشی از كار، انجام معاینات پزشكی افراد شاغل می باشد.

به گزارش سلامت نیوز،دكتر حسن علی غفاری مدیرعامل شركت شهر سالم شهرداری تهران گفت : در شهرداری تهران بواسطه وظایف خدماتی كه برای كاركنان و پرسنل آن تعریف شده است موضوع طب كار و بهداشت شغلی جنبه با اهمیت تری پیدا می كند ، زیرا كه این افراد و به خصوص كارگران شاغل در بخش های مختلف شهرداری بیشتر در معرض مخاطرات شغلی هستند.

وی خاطرنشان كرد : این برنامه ها به منظور مراقبت از سلامت كاركنان و تأیید تناسب آنان با كار محوله به مورد اجرا گذارده می شود. مراقبت از سلامتی كاركنان شهرداری تهران از طریق تشكیل شناسنامه سلامت، انجام معاینات و آزمایش های تشخیص پزشكی در واحدهای طب كار و مراكز بهداشت و درمان مناطق، تكمیل پرونده بهداشتی و پیگیری های لازم جهت كنترل نشانگان، عوارض و بیماری های یافته شده نظیر افزایش فشار خون،افزایش قند خون، افزایش چربی خون، چاقی، استعمال دخانیات و غیره از جمله برنامه های شركت شهر سالم به منظور ارتقای سلامت و بهداشت در بین كارگران و كارمندان بوده است. در همین رابطه آموزش برای تمام كاركنان شهرداری در ارتباط با بیماری های شغلی و همچنین گروه های پرخطر نیز به مرحله اجرا گذاشته می شود.

دكتر حسن علی غفاری با تاكید بر اینكه هدف از معاینات شغلی كاركنان تعیین استعداد و توانایی های جسمی و ذهنی افراد برای مشاغل مورد نظر و تشخیص بیماری ها و درمان آنها قبل از ابتلا به ناتوانی است ، تصریح كرد : در همین زمینه در سال گذشته 11937 نفر از كاركنان ، كارگران و همچنین رانندگان تاكسیرانی تحت پوشش شهرداری تهران مورد انجام این معاینات قرار گرفته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha