چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 33531
سلامت نیوز: رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: در صورتی که تعزیرات حکومتی برخوردی با پزشکان متخلف داشته باشد هیچ حمایتی از طرف سازمان نظام پزشکی انجام نخواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سعید پناهی ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه دومین کنگره بین المللی پزشکان شمالغرب کشور، با تاکید بر اینکه هزینه درمان برای بیماران داخلی و خارجی باید یکسان باشد، گفت: دریافت هرگونه هزینه اضافی از بیماران خارجی غیرقانونی است.

وی با اشاره به اینکه تعرفه های درمان هیچ تغییری نکرده است، گفت: هدفمند کردن یارانه ها هزینه های بالایی برای پزشکان ایجاد کرده که درخواست تجدید نظر از دولت شده و امیدواریم برای نیمه دوم سال جاری تجدید نظر در تعرفه درمان اعمال شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه تا پیش از اجرایی شدن تجدید نظر دولت باید به تعرفه های کنونی اکتفا کرد، اضافه کرد: در این رابطه همچنین پزشکان حق ندارند از بیماران کشورهای دیگر هزینه بالاتری نسبت به ایرانیها اخذ کنند.

پناهی اظهار داشت: سال گذشته بیش از هزار و 200 نفر بیمار خارجی در تبریز جراحی شدند که 95 درصد آنها آذربایجانی بودند و بیش از 50 هزار نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

رئیس دومین کنگره بین المللی پزشکان شمالغرب کشور در ادامه بر ضرورت آموزش های ویژه پزشکان تاکید کرد و گفت: از سالیان گذشته سمینارهای بازآموزی ویژه پزشکان در کشور برگزار می شود، که امسال با توجه به هزینه های بالای حضور پزشکان منطقه در این سمینارها و به دلیل وجود زیرساختهای مناسب استقبال از میهمانان در شهرمان قرار شد کنگره پزشکان شمالغرب کشور به میزبانی تبریز برگزار شود.

وی ضمن اشاره به برگزاری موفق اولین کنگره در تهران، گفت: سال گذشته کنگره بازآموزی ویژه پزشکان عمومی و متخصصان با 55 برنامه برگزار شد که 460 برنامه مدون از سوی 330 استاد دانشگاههای سراسر کشور ارائه و زمینه ارائه 250 امتیاز به پزشکان نیز فراهم شد.

پناهی افزود: در کنگره دوم حدود 70 برنامه آموزشی مداوم در کنار کارگاههای آموزشی مد نظر قرار گرفته است که توسط 350 نفر از اساتید برجسته داخلی و خارجی ارائه خواهد شد و 16 نفر از این اساتید جزو هیئت بورد کشور محسوب می شوند.

سعید پناهی گفت: این کنگره با هدف تبادل یافته های نوین پزشکی میان پزشکان این منطقه و بهره مندی شرکت کنندگان از امتیاز باز آموزی آن جهت تمدید پروانه طب، برگزار می شود.

به گفته رئیس سازمان نظام پزشکی تبریز، در این کنگره پزشکان عمومی، داروسازان و متخصصان شمال غرب حضور خواهند یافت ضمن اینکه حائزان شرایط از سایر استان ها نیز در صورت تمایل می توانند در آن شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha