سلامت نیوز: سرپرست دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: نقش های نظارتی كارشناسان و بازرسان این دانشگاه بر داروخانه ها و پرداخت های مردم در بیمارستان های دولتی و خصوصی به صورت جدی تر پیگیری می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، حسن ابوالقاسمی روز چهارشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: پرداخت های مردم باید در صندوق های بیمارستان ها واریز شود و روسای بیمارستان های دولتی و خصوصی نیز با این مساله موافق هستند.

وی با اشاره به دریافت زیرمیزی از سوی برخی از پزشكان گفت: این پدیده باید آسیب شناسی شود چرا كه دریافت زیر میزی خلاف قانون است.

ابوالقاسمی با بیان اینكه انجام بازرسی باعث كاهش پدیده زیرمیزی و از بین رفتن این پدیده می شود، گفت: برخی از پزشكان خود را به عنوان پنجه طلایی در بین عموم مردم معرفی می كنند این در حالی است كه پزشكان جوان متبحری در مراكز دولتی مشغول به خدمت هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی افزود: بیمارستان های هیات امنایی به دنبال تامین هزینه های خود از طریق جیب مردم نیستند بلكه فلسفه وجودی این نوع بیمارستان ها ارتقای كیفیت درمانی از طریق تقویت منابع و فرصت های دیگر از جمله بیمه ها و جذب خیرین است.

ابوالقاسمی تاكید كرد از 27 هزار میلیارد تومان اعتباری كه در چرخش درمان و سلامت كشور هزینه می شود ، 19 هزار میلیارد تومان در بخش خصوصی و هشت هزار میلیارد تومان در بخش دولتی هزینه می شود.

وی آموزش اخلاق پزشكی را از جمله راه های كاهش هزینه های درمان مردم برشمرد و گفت: از سوی دیگر تشخیص های غلط در علم پزشكی در سطح بالایی در دنیا قرار دارد بنابراین باید مهارت ها را تقویت كرد و مدیریت خطا را در مراكز درمانی بكار برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha