سلامت نیوز: تنها زنانی که فرزند ندارند و می‌توانند در ساعات منعطف کار کنند و زنانی که همسرشان نسبت به نگهداری فرزندان مسوول هستند، تحت تاثیر ارتباطات کاری روزانه قرار نمی‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، گرچه مردها زمان بیشتری را صرف ارتباطات کاری می‌کنند اما زنان بیشتر از مردان به دلیل ارتباطات کاری استرس می‌گیرند.

محققین مدرسه اقتصادی لندن بر این عقیده‌اند که ارتباطات کاری زمان زیادی را از زن‌ها می‌گیرد. علاوه بر این زنان به این دلیل که زمان بیشتری را صرف محافظت از فرزندان و دیگر کارهای خانه می‌کنند نسبت به زمانی که در کار و یا در سفر سپری می‌کنند بسیار حساس‌ترند.

به گفته پرفسور جنیفر رابرت، استاد دانشگاه شفیلد،" زنان، مخصوصاً آن‌هایی که فرزند دارند، به احتمال زیاد به حساسیت‌های روزانه آن‌ها افزوده می شود. ماموریت هایی مانند خرید، بردن بچه ها به مهد کودک و آوردنشان. این محدودیت های زمانی و کاهش انعطاف مرتبط با آن، ارتباطات کاری را استرس زا می‌کند."

این عوارض ذهنی هنگامی که فرزندان پیش از سن دبستان قرار دارند بیشتر است. تاثیراتی روانی ناشی از این موضوع بر زنان چهار برابر بیشتر از مردان است.

مطالعات نشان می‌دهد زنان بدون فرزند نیز در روابط طولانی مدت، بیشتر از مردها تحت تاثیر قرار می گیرند. و تنها زنانی که فرزند ندارند و می‌توانند به صورت منعطف در ساعات کاری مختلف کار کنند و زنانی که همسرشان نسبت به نگهداری فرزندان مسوول هستند، تحت تاثیر ارتباطات کاری روزانه قرار نمی گیرند.

در بررسی مردها، تنها مردانی که فرزندان پیش از دبستان دارند تحت تاثیر ارتباطات کاری قرار می‌گیرند، اگرچه بعضی از آن‌ها کمتر از زنان بدون فرزند از روابط کاری اذیت می‌شوند.

به عقیده پول دولان، استاد سیاست اجتماعی در دانشگاه لندن، رقابت تقاضا در روابط کاری مردها باعث می‌شود آن‌ها از ارتباطات کاری لطمه نبینند.

در کل برای ارتقای سلامت اجتماعی لازم است زنان زمان کمتری را صرف کار بیرون از خانه کنند.

همچنین بیش باری نقش باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های روان- تنی، فشار خون، ناراحتی‌های سیستم قلبی- عروقی، ناراحتی معده و... و همچنین کاهش تمرکز، افزایش رفتارهای تکانه‌ای و دیگر رفتارها و عادات پر خطر می‌شود.

برای ایجاد موازنه بین فعالیت های بیرون و داخل خانه زنان، احتیاج به هماهنگی بین نهادهای مختلف اجتماعی- فرهنگی است. آنچه در این میان بسیار مهم است موازنه کار در جهت حفظ سلامتی آن‌ها برای ایفای نقش مهم مادری و همسری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha