چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۹
سلامت نیوز: قرایی مقدم گفت: جوانان باید موسیقی و جایگاه موسیقی ملی و عرفانی را بشناسند و بدانند که برخی از آلات موسیقی پاپ موجب افزایش خشونت در آنها می شود.

امان الله قرایی مقدم، آسیب شناس خانواده، در خصوص پرخاشگری جوانان و دلایل افزایش آمار جرم و جنایت در جامعه به برنا، گفت: اینکه جو جامعه، خشونت و پرخاشگری است جای تعجب ندارد زیرا تمام زمینه ها از نظر گذران اوقات فراغت جوانان، شادی و نشاط در جامعه، مساله امید به آینده از نظر شغلی و تشکیل زندگی، مساله تورم و بیکاری و علاوه بر آن جو ناراحتی که در محیط خانوادگی جوانان به دلیل بالا بودن فشار اقتصادی وجود دارد، سبب بروز خشونت در جوانان می شود.

وی در ادامه به جایگاه موسیقی پاپ و ملی در زندگی جوانان اشاره کرد و افزود: جوانان باید موسیقی و جایگاه موسیقی ملی و عرفانی را بشناسند و بدانند که برخی از آلات موسیقی پاپ موجب افزایش خشونت در آنها می شود. متاسفانه جوانان به دنبال آموزش موسیقی های پاپ و جدید می روند و اطلاع ندارند که وسیله ای مثل گیتار منجر به خشونت می شود. فرهنگ موسیقی رپ و جاز از غرب گرفته شده و پیشنهاد می شود برای کاهش خشونت کمتر از این ابزار استفاده شود.

امان الله قرایی مقدم در خاتمه در خصوص راهکارهای جرم و جنایت در جامعه تاکید داشت: جوانان باید اعتقاداتشان را افزایش دهند و تحملشان را بالا ببرند. اگر برای جوانان کار تولید شود، برنامه های تلویزیونی مختص جوانان ساخته شود، اعتماد متقابل به وجود آید، آمار دروغ گویی کاهش پیدا کند، شکاف طبقاتی از بین برود و عدالت در جامعه جایگزین شود، طبیعتا با چنین معضلاتی در جامعه روبرو نخواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha