چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 33551
سلامت نیوز: یك عضو هیات مدیره انجمن شنوایی شناسی به پدران و مادران توصیه كرد: پیش از شروع فصل مدارس كودكان خود را برای ارزیابی شنوایی به نزد متخصصان گوش و حلق و بینی یا شنوایی شناسی ببرند.

دكتر نیما رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: طبق روش مرسوم كودكان كلاس اولی از نظر شنوایی ارزیابی می‌شوند؛ ولی این ارزیابی كافی نیست.

وی با بیان اینكه یكی از بیماری‌های شایع در كودكان عفونت گوش میانی (اوتیت میانی) است، اظهار كرد: كودكان معمولا با شروع فصل سرما به این بیماری دچار می‌شوند و بزرگ بودن لوزه‌ها در 5 تا 7 سالگی نیز یكی دیگر از دلایل ابتلا به این بیماری است علاوه بر آن ناهنجاریهای گوش میانی و شیپور اوستاش هم از دیگر علل مبتلا شدن به اوتیت میانی است.

این عضو هیات مدیره انجمن شنوایی شناسی، تاكید كرد: شنوایی در آموزش كودكان بسیار موثر است، اما ابتلا به اوتیت میانی باعث افت شنوایی می‌شود كه لازم است پدران و مادران به پزشكان متخصص برای ارزیابی شنوایی فرزندانشان مراجعه كنند؛ چراكه بسیاری از مواقع میزان افت شنوایی آنقدر كم است كه پدر و مادر نمی‌توانند آنرا تشخیص دهند و این امر باعث افت تحصیلی كودكان می‌شود. البته این بیماران لازم است از وسایل كمك شنوایی در كلاس استفاده ‌كنند یا صندلی‌های جلویی كلاس بنشینند.

رضازاده در پایان گفت: درغربالگریهای شنوایی كه در برخی مدارس صورت می‌گیرد معمولا مشخص می‌شود كه10 درصد از كودكان كاركرد شنوایی كاملا مطلوبی ندارند. علت این نقصان، ناشنوایی یا كم شنوایی نیست؛ بلكه از ابتلا به بیماری‌هایی مانند عفونت گوش میانی نشأت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha