چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 33552
سلامت نیوز: مدیرعامل شركت تولید كننده غذاهای بیماران پی.كی.یو خواستار حمایت بیشتر وزارت بهداشت از تولید‌كنندگان داخلی غذاهای این بیماران شد وگفت: هر چه قدر وزارت بهداشت مساعدت بیشتری كند، مبتلایان به پی.كی.یو از غذای مخصوص خود زودتر بهره‌مند می‌شوند وعوارض این بیماری در آنان كاهش پیدا می‌كند.

دكترمرتضی سیفتی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: مجوز تولید آرد مخصوص غذای بیماران پی.كی.یو را سال 88 از وزارتخانه‌های صنایع و بهداشت دریافت كردیم اما برای عرضه محصولات جدید خود مانند جایگزین تخم مرغ، پوره سیب‌زمینی و عصاره گوشت، جایگزین ماست نیاز به مجوز وزارت بهداشت داریم.

وی گفت: برای عرضه محصولات جدید خود از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت درخواست اعطای مجوز كرده‌ایم وآنان در حال انجام مراحل كارشناسی برای صدور مجوز هستند. در این شرایط از این سازمان درخواست می‌كنیم كه مجوز‌های لازم برای عرضه این محصولات را هرچه سریع‌تر صادر كنند علاوه بر آن در صورت امكان تولید‌كنندگان غذا‌های مبتلایان به پی.كی.یو را از نظر مالی حمایت كند.

سیفتی تاكید كرد: مصرف غذای مخصوص با میزان سلامتی مبتلایان به پی.كی.یو ارتباط مستقیم دارد چون استفاده از غذاهای معمولی باعث افزایش میزان فنیل آلانین در خون آن‌ها می‌شود و همین امرعقب ماندگی جسمی و ذهنی آنان را در پی دارد. البته مصرف غذای مخصوص باعث كاهش بی‌قراری مبتلایان به پی.كی.یو كه دچار عقب‌ماندگی ذهنی شده‌اند نیز می‌شود.

وی درباره صادرات غذاهای مبتلایان به پی.كی.یو گفت: برخی از كشورها محصولات ما را آزمایش و از كیفیت و طعم آن احساس رضایت كرده و درخواست تولید مشترك این نوع غذا‌ها را به ما داده‌اند.

سیفتی در پایان از برگزاری نمایشگاه غذای مخصوص مبتلایان به پی.كی.یو طی چند ماه آینده خبرداد و اظهار كرد: در این نمایشگاه محصولات ایرانی در كنار محصولات خارجی در معرض قضاوت مردم قرار می‌گیرد البته غذاهای مخصوص این بیماران را نباید با غذاهای افراد عادی بلکه باید با محصولات مشابه مقایسه كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha